Με 24ωρη απεργία την Παρασκευή απαντούν οι ιδιοκτήτες ταξί στην έγκριση του νομοσχεδίου για την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου από το υπουργικό συμβούλιο.
Με 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Παρασκευή απαντούν οι ιδιοκτήτες ταξί στην έγκριση του νομοσχεδίου για την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου από το υπουργικό συμβούλιο.
Την ίδια μέρα θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας τους και πορεία προς τη Βουλή. Την ίδια μέρα θα συνεδριάσει και πάλι το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας τους για να αποφασίσει τις περαιτέρω κινήσεις του κλάδου. Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή απεργούν και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
«Πράσινο φως» με αλλαγές
Νωρίτερα σήμερα, το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί πήρε από το υπουργικό συμβούλιο την τελική έγκριση προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή, μετά την απόφαση του αρμόδιο υπουργού Γ. Ραγκούση να προχωρήσει σε ορισμένες αλλαγές.
Βάσει όσων παρουσίασε ο υπουργός, καθίσταται ακόμη φθηνότερη τόσο η πρόσβαση στο επάγγελμα των αυτοκινητιστών, όσο και της χρήσης των ταξί από το κοινό.
Στόχος του σχεδίου νόμου, όπως είπε ο υπουργός, είναι η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί και το άνοιγμα της αγοράς των προμισθωμένων ταξί, (9θέσια) και των μοτοταξί (δίκυκλα).
Αναλυτικότερα, οι βασικές αλλαγές που έγιναν σε σχέση με το προσχέδιο είναι:
- Για τη χορήγηση Αδειας Παροχής Υπηρεσίας για ταξί, το ύψος του παράβολου ανέρχεται σε 5.000 ευρώ.
- Οι άδειες δε μεταβιβάζονται γιατί είναι δημόσιες, αλλά τα παιδιά όσων ήταν εν ενεργεία ιδιοκτήτες ταξί στις 2 Ιουλίου 2011 θα μπορούν να πάρουν μία επιπλέον άδεια όταν ενηλικιωθούν. Πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και στα φορτηγά.
- Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης των αδειών ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από εκπροσώπους του Ινστιτούτου Οικονομικών Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προταθεί στην τρόικα να υπάρξει εξάμηνη μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα μπορούν να εκδοθούν άδειες που αντιστοιχούν στο 30% των υπαρχόντων, δηλαδή περίπου 10 χιλιάδες άδειες πανελλαδικά. Εάν το αποδεχθεί η τρόικα, προτεραιότητα στην απόκτηση των αδειών θα έχουν οι μακροχρόνια άνεργοι.
Παράλληλα ότι για να μη δημιουργηθούν καρτέλ στον χώρο των Ταξί, οι εταιρίες που θα θέλουν να αποκτήσουν πάνω από 10 άδειες θα πρέπει να έχουν την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Τέλος, ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε μείωση του κομίστρου των ταξί κατά περίπου 20%. Η μείωση θα εφαρμοστεί με την ισχύ του νέου νόμου.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι παρά τις αντιρρήσεις που έχουν διατυπωθεί από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ θα ψηφίσει το σχέδιο νόμου.