Οικονομία & Αγορές
Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011 13:19

Προβλήματα στα νησιά από την απεργία της ΠΝΟ

Σοβαρές ελλείψεις σε τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και καύσιμα έχουν αρχίσει να παρατηρούνται ήδη σε πολλά νησιά, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών για τέταρτο συνεχόμενο 48ωρο. Την ίδια ώρα, δεκάδες φορτηγά με ευπαθή και άλλα προϊόντα παραμένουν εγκλωβισμένα σε πολλά νησιά.

Σοβαρές ελλείψεις σε τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και καύσιμα έχουν αρχίσει να παρατηρούνται ήδη σε πολλά νησιά, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών για τέταρτο συνεχόμενο 48ωρο.

Την ίδια ώρα δεκάδες φορτηγά με ευπαθή και άλλα προϊόντα παραμένουν εγκλωβισμένα σε πολλά νησιά.

Στο Ηράκλειο της Κρήτης, το πλοίο «Κνωσός Παλλάς», που φόρτωσε χθες 40 περίπου νταλίκες με ευπαθή προϊόντα, παραμένει δεμένο στο λιμάνι. Σύμφωνα με το κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το πλοίο δεν μπορεί να αποπλεύσει από Ηράκλειο για Πειραιά, καθώς δεν υπάρχει χώρος στο λιμάνι να δέσει όπου βρίσκονται ακινητοποιημένα δεκάδες πλοία λόγω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Η ΠΝΟ αποφάσισε χθες τη συνέχιση της απεργίας της έως στις 6 το πρωί της Τρίτης και σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι, παρά τη συνάντηση που είχαν τα μέλη της συνομοσπονδίας με τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μ.Χρυσοχοΐδη, δεν επιλύονται τα συνολικά βασικά αιτήματα του κλάδου των ναυτικών.

Σχολιάζοντας τη συνέχιση της απεργίας των ναυτεργατών, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κάνει λόγο για σημαντική επιβάρυνση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και εκτιμά πως έρχεται η χρονική στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες θα δηλώσουν αδυναμία επιβίωσης.

«Εάν πτωχεύσει η επιβατηγός ναυτιλία, η ναυτική ανεργία θα ανέλθει στα ύψη με τραγικά όμως αποτελέσματα για όλους ναυτικούς νησιώτες και πλοιοκτησία», αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Χθες το πρωί οι ναυτεργάτες πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά. Στο πλευρό τους ήταν και ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, που και αυτός βρίσκεται εδώ και ημέρες σε κινητοποιήσεις.

Η ΠΝΟ ζητεί από την κυβέρνηση τη διατήρηση του ΝΑΤ με συνέχιση της χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα. Συνδικαλιστές ανέφεραν χθες ότι ουσιαστικά με το άρθρο 27 διαλύεται το ΝΑΤ από 01/01/2013 και μπαίνει υπό την ομπρέλα του ΙΚΑ.

Επίσης οι Έλληνες ναυτικοί αξιώνουν διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους, αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και καταπολέμηση της ανεργίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ