Περαιτέρω επιδείνωση παρουσίασε το παγκόσμιο καταναλωτικό κλίμα, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen. Οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ πιο ανήσυχοι μεταξύ των Ευρωπαίων εμφανίζονται οι Έλληνες.
Περαιτέρω επιδείνωση παρουσίασε το παγκόσμιο καταναλωτικό κλίμα, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, με τον παγκόσμιο δείκτη να υποχωρεί στις 88 μονάδες, τα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταία διετίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ πιο ανήσυχοι μεταξύ των Ευρωπαίων εμφανίζονται οι Έλληνες.
«Το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν ιδιαίτερα ασταθές και δύσκολο για τις παγκόσμιες οικονομίες, με την ανεργία να αυξάνεται στις ΗΠΑ και την κρίση χρέους να μεγαλώνει στην Ευρωζώνη», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια της Nielsen για τη ΝΑ Ευρώπη. «Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα συνεχίζουν να λειτουργούν υπό καθεστώς οικονομικής ύφεσης, αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικό και παρατεταμένο περιορισμό των εξόδων τους», πρόσθεσε.
Στον δείκτη της Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Οι γεωγραφικές περιοχές της Ασίας/ Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής και της Λατινικής Αμερικής βρίσκονται οριακά κάτω από τις 100 μονάδες, αποτελώντας όμως τις πιο αισιόδοξες γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη. Αντίθετα, η Βόρεια Αμερική με 79 μονάδες και η Ευρώπη με 74, συνεχίζουν να είναι οι πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του κόσμου.
Οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ ούτε μία ευρωπαϊκή χώρα δεν βρίσκεται ανάμεσα στις δέκα πιο αισιόδοξες. Η Ινδία παραμένει στην κορυφή των πιο αισιόδοξων χωρών με 121 μονάδες και ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Βραζιλία.
Στον αντίποδα, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Κορέα, η Ρουμανία και η Ελλάδα αποτελούν τις πλέον απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, ενώ για πρώτη φορά τα επίπεδα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας βρίσκονται τόσο χαμηλά.
Οι Έλληνες, οι πιο ανήσυχοι Ευρωπαίοι
Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, εννέα στους δέκα Έλληνες και επτά στους δέκα Ευρωπαίους, θεωρούν πως η χώρα τους βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου υψηλό ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.
Η οικονομία αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία της Ευρώπης, με τους Έλληνες να είναι με διαφορά οι πιο ανήσυχοι για τις οικονομικές και εργασιακές προοπτικές.
Στην Ελλάδα, ένας στους τέσσερις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα, είτε τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, είτε τα αποταμιεύει, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (74%), για φαγητό από έξω (64%) και για νέα ρούχα (64%). Ενώ αντίστοιχα υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (63%), ώστε να αντεπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον.