Απροσδόκητη πτώση σημείωσε τον Νοέμβριο η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γαλλία, η οποία υποχώρησε στα επίπεδα της ύφεσης του 2009, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της γαλλικής στατιστικής υπηρεσίας Insee.
Απροσδόκητη πτώση σημείωσε τον Νοέμβριο η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γαλλία, η οποία υποχώρησε στα επίπεδα της ύφεσης του 2009, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της γαλλικής στατιστικής υπηρεσίας Insee.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος μειώθηκε στις 79 μονάδες από 82 μονάδες τον Οκτώβριο, υποχωρώντας χαμηλότερα από τα επίπεδα των 81 μονάδων που ανέμεναν οι καταναλωτές. Η τελευταία φορά που είχε υποχωρήσει ο δείκτης σε τόσο χαμηλά επίπεδα ήταν τον Νοέμβριο 2009.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνιστά σημαντικό δείκτης της οικονομικής δραστηριότητας της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης και θεωρείται ως βαρόμετρο των μεταβολών της γαλλικής οικονομίας. Το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος συνοδεύτηκε και από μείωση του ΑΕΠ.
«Η υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης οφείλεται στη συνεχιζόμενη χρηματοοικονομική κρίση, το δεύτερο πρόγραμμα λιτότητας και οι ανησυχίες σχετικά με την αγοραστική δύναμη», εξηγεί στη Wall Street Journal ο αναλυτής της BNP Paribas, Νομινίκ Μπαρμπέ.