Με στόχο τον ταχύ μετασχηματισμό του ΟΤΕ, σε έναν σύγχρονο και ανταγωνιστικό τηλεπικοινωνιακό όμιλο, με σαφή προσανατολισμό στις ανάγκες της αγοράς, ολοκληρώνεται η δεύτερη φάση υλοποίησης του νέου οργανωτικού σχήματος, με αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων όπως είχαν καθοριστεί από την αρχή.
Οπως ανακοινώθηκε σχετικά, κύριοι άξονες σε αυτήν τη φάση, είναι :
1. Ριζική αναδιάρθρωση της οργάνωσης και αλλαγή της φιλοσοφίας των εμπορικών δραστηριοτήτων σταθερής τηλεφωνίας, με κύριο στόχο την ενίσχυση του πελατοκεντρικού προσανατολισμού και την αποτελεσματική αντιμετώπιση του ανταγωνισμού. Ενδεικτικά σημεία στην κατεύθυνση αυτή είναι:
α. Η υπαγωγή των εμπορικών καταστημάτων στη Γενική Δ/νση Εταιρικών & Οικιακών Πελατών από τις τηλεπικοινωνιακές περιφέρειες που υπάγονται μέχρι σήμερα, καθώς και η σταδιακή αλλαγή της φυσιογνωμίας τους, με στόχο την ενίσχυση της αμεσότητας στη σχέση των εμπορικών λειτουργιών του ΟΤΕ με τον πελάτη.
2. Δημιουργία, οργάνωση και στελέχωση ενός αποτελεσματικού, ευέλικτου και συγκριτικά ολιγοπρόσωπου Εταιρικού Κέντρου (ΕΚ), που εξασφαλίζει την εκμετάλλευση συνεργιών και τη στρατηγική καθοδήγηση σε επίπεδο Ομίλου, χωρίς να επιβαρύνει με λειτουργικό κόστος τον ΟΤΕ. Κύρια χαρακτηριστικά της δομής του ΕΚ είναι:
α. Συνολικό προσωπικό των επιτελικών / συντονιστικών μονάδων του ΕΚ της τάξης των 100-120 ατόμων, το οποίο ως ποσοστό του συνολικού προσωπικού του ΟΤΕ είναι 2-5 φορές χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά άλλων ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών οργανισμών. Ας σημειωθεί ότι το παραπάνω προσωπικό προέρχεται από το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό του ΟΤΕ.
3. Εκλογίκευση της δομής και λειτουργίας της Επιχειρησιακής Μονάδας Σταθερής Τηλεφωνίας με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του στελεχιακού δυναμικού, τη συγκράτηση του κόστους και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας. Ενδεικτική σ’ αυτή την κατεύθυνση είναι:
α. Η συγχώνευση του έργου Διευθύνσεων με αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των Διευθύνσεων της ΕΜ Σταθερής Τηλεφωνίας από 29 σε 23 και παράλληλα η άμεση εσωτερική προκήρυξη των θέσεων προϊσταμένων για όλες τις Δ/νσεις με διαφανείς διαδικασίες.
Η νέα οργανωτική δομή σε επίπεδο Διευθύνσεων προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου 2002. Θα ακολουθήσει η τελευταία φάση υλοποίησης του νέου οργανωτικού σχήματος ώστε να ξεκινήσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα βελτίωσης της απόδοσης του ΟΤΕ το 2003.
Ανακοινώνοντας τα παραπάνω στους εργαζόμενους, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κ. Λ. Αντωνακόπουλος, δήλωσε: «Το νέο οργανωτικό σχήμα δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά το μέσο για την επιτυχία του μετασχηματισμού του ΟΤΕ σε έναν ευέλικτο και πελατοκεντρικό Όμιλο, που δρα αποτελεσματικά στο νέο απελευθερωμένο περιβάλλον. Ο κυριότερος παράγοντας επιτυχίας του μετασχηματισμού, όπως και κάθε άλλης επιτυχίας του ΟΤΕ, είναι το προσωπικό του. Για αυτό θα ήθελα να επαναλάβω την πλήρη εμπιστοσύνη μου στη στήριξη των εργαζομένων σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια του ΟΤΕ να κάνει το άλμα προς το μέλλον».