Δύο αντίπαλοι από το χώρο του αυτοκινήτου έδωσαν τα χέρια με σκοπό την ανάπτυξη νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.
Δύο αντίπαλοι από το χώρο του αυτοκινήτου έδωσαν τα χέρια με σκοπό την ανάπτυξη νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Στη συμφωνία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε κοινές έρευνες πάνω σε νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ από το 2014, ορισμένα από τα οχήματα της Toyota που θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά, θα περιλαμβάνουν ντιζελοκινητήρες των 1,6 και 2,0 λίτρων που θα φέρουν το λογότυπο του γερμανικού ομίλου.
Στόχος της συμφωνίας είναι οι δύο κολοσοί να αποκτήσουν ένα επιπλέον «γερό χαρτί» έναντι των ανταγωνιστών τους στον τομέα των «καθαρών», αποδοτικότερων οχημάτων. Ο Κλάους Ντρέγκερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW, ήταν κάτι παραπάνω από σαφής κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου: «Όποιος έχει στα οχήματά του τις καλύτερες μπαταρίες από πλευράς λειτουργίας, κόστους και ποιότητας, θα κερδίσει τους περισσότερους πελάτες».
Ο Ντρέγκερ διευκρίνισε ότι η συνεργασία αφορά στην ανάπτυξη μπαταριών τόσο για υβριδικά όσο και για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ στα συμβόλαια αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο σύμπραξης και σε άλλα πρότζεκτ. Υπενθυμίζεται ότι η πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών Toyota θα επεκτείνει μέσα στο 2012 το στόλο της με μια νέα οικογένεια Prius. Όπως μάλιστα ανακοινώθηκε στις αρχές της εβδομάδας, η plug-in έκδοση θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά μπαταρία της Panasonic.
Μεγαλύτερη αποδοτικότητα, λιγότερες εκπομπές
Το... μπαράζ συμφωνιών το τελευταίο διάστημα δεν είναι τυχαίο: το κόστος των ερευνών και της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών όλο και αυξάνεται καθώς άπαντες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να «παντρέψουν» καλύτερα - και οικονομικότερα- τις ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών από τη μία και τις αυστηρότερες προϋποθέσεις σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων. Αλλο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία μεταξύ Renault - Nissan και Daimler.
«Κατά βάση είμαστε και οι δύο τεχνικές εταιρίες, οπότε από πολλές απόψεις, ανακαλύψαμε ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα», λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Europe Ντιντιέ Λερόι. «Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι μπορεί να επιτευχθεί όταν η ιαπωνική μηχανική συναντά την ευρωπαϊκή μηχανική και η συνεργασία των δύο λειτουργεί πραγματικά».
Αντίστοιχες προσπάθειες γεφύρωσης της ευρωπαϊκής με την ιαπωνική επιχειρηματική κουλτούρα ωστόσο κατέληξαν σε διαζύγιο, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό της Volkswagen με τη Suzuki.