Λίγο η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, λίγο η παροχή κινήτρων προς τους υποψήφιους αγοραστές και τα εντυπωσιακά νέα μοντέλα, η ζήτηση για «καθαρότερα» αυτοκίνητα αυξάνεται σε ολόκληρο τον κόσμο, διαπιστώνει σε έκθεσή της η Pike Research. Προβλέπει ότι το 2017, τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα plug-in οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 3,1% επί του συνόλου των πωλήσεων διεθνώς.
Λίγο η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, λίγο η παροχή κινήτρων προς τους υποψήφιους αγοραστές και τα εντυπωσιακά νέα μοντέλα, η ζήτηση για «καθαρότερα» αυτοκίνητα αυξάνεται σε ολόκληρο τον κόσμο, διαπιστώνει σε έκθεσή της η Pike Research. Προβλέπει ότι το 2017, τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα plug - in οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 3,1% επί του συνόλου των πωλήσεων διεθνώς.
Οι συντάκτες σημειώνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην παραγωγή τέτοιων οχημάτων, ενώ για τα επόμενα χρόνια προγραμματίζεται η διοχέτευση στην αγορά δεκάδων νέων μοντέλων, τα οποία διαφημίζονται ήδη προκειμένου να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ιδιαίτερα αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις της εταιρίας ερευνών για τις Ηνωμένες Πολιτείες: εκτιμά ότι οι πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων θα αγγίζουν το 5,1% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
«Η αγορά ηλεκτροκίνητων plug-in αυτοκινήτων θα χάσει πολλούς από τους στόχους που έχουν θέσει οι κυβερνήσεις γιατί τα προγράμματα οχημάτων δεν "τρέχουν" τόσο γρήγορα όσο περίμεναν κάποιοι ακόμη και πριν από ένα χρόνο», λέει ο αναλυτής της Pike Research Ντέιβ Χερστ. «Αφήνοντας στην άκρη αυτούς τους στόχους ωστόσο, η αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα αναπτυχθεί με ταχείς ρυθμούς μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, με ρυθμούς της τάξεως του 20%, όταν η ανάπτυξη της αγοράς οχημάτων όλων των ειδών διεθνώς θα είναι μικρότερη από 4%.»
Η ταχύτερη ανάπτυξη σε ό,τι αφορά τα μοντέλα ηλεκτροκίνητων plug - in αυτοκινήτων αναμένεται, σύμφωνα με την έκθεση της Pike, να καταγραφεί σε Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία καθώς και στην Αυστραλία, όπου έως το τέλος του τρέχοντος έτους θα διατίθενται 26 μοντέλα. Ακολουθούν Ευρώπη και Βόρεια Αμερική με 23 και 10 μοντέλα τέτοιων οχημάτων αντίστοιχα. Σήμερα, στις Ηνωμένες Πολιτείες κυριαρχούν το Volt της Chevrolet και το Leaf της Nissan, όμως οι αναλυτές της Pike περιμένουν ότι τα νερά θα ταράξει σύντομα η Ford χάρη και στη στρατηγική της στον τομέα της φόρτισης.
Η εικόνα ανατρέπεται εάν ληφθεί υπόψη η ζήτηση υβριδικών οχημάτων: στη Βόρειο Αμερική, όπου η ζήτηση είναι μεγαλύτερη, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 40 διαφορετικών μοντέλων έως τα τέλη του 2012, ενώ μόλις 14 υβριδικά οχήματα θα διατίθενται το ίδιο διάστημα σε Ασία και Ωκεανία.