Με μια πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς ότι δεν έχουν τίποτα να μοιράσουν: και όμως, όσο περνά ο καιρός, οι δύο εταιρείες μπλέκονται ολοένα περισσότερο η μία στα πόδια της άλλης, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.
Με μια πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς ότι δεν έχουν τίποτα να μοιράσουν: Η Apple δεν έχει μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο και η Google δεν φτιάχνει υπολογιστές. Και όμως, όσο περνά ο καιρός, οι δύο εταιρείες μπλέκονται ολοένα περισσότερο η μία στα πόδια της άλλης, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.
Τα πράγματα, όμως, δεν ήταν πάντα έτσι –λίγα χρόνια πριν, οι δύο κολοσσοί βρίσκονταν στην ίδια όχθη. Απόδειξη αυτού είναι το δημοφιλές iPhone, στο οποίο η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης δεν είναι άλλη από τη Google, ενώ το σύστημα χαρτογράφησης που χρησιμοποιείται είναι το Google Maps. Στην πρεμιέρα του iPhone το 2007, ο γενικός διευθυντής της Google,Έρικ Σμιντ, αναφέρθηκε στους ισχυρούς δεσμούς που ενώνουν τις δύο εταιρείες.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ωστόσο, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα σημάδια ανταγωνιστικότητας. Η Google ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, όπως η Motorola και η HTC, για να δημιουργήσει το Android –μια ανοιχτή πλατφόρμα λογισμικού για κινητά τηλέφωνα. Το αποκορύφωμα ήταν η κατασκευή του Nexus One, ενός κινητού τηλεφώνου με λογισμικό Android που φέρει την υπογραφή της Google (και μόνο).
Δεν είναι, όμως, μόνο στον τομέα των κινητών που η Google προκαλεί την Apple. Το 2009, το πρόγραμμα πλοήγησης της Google, Chrome, ξεπέρασε σε μερίδιο αγοράς το Safari της Apple, σύμφωνα με τα στοιχεία της Net Applications. Αποτέλεσμα της «σύγκρουσης συμφερόντων» μεταξύ των δύο εταιρειών ήταν ο γενικός διευθυντής της Apple, Στιβ Τζομπς, να αναγκάσει σε παραίτηση τον Έρικ Σμιντ από το διοικητικό συμβούλιο της Apple.
Παρότι οι ενέργειες της Google δημοσιοποιούνται σε γενικές γραμμές, οι κινήσεις της Apple με στόχο την Google καλύπτονται από ένα πέπλο μυστηρίου. Δημοσιεύματα στο διαδίκτυο θέλουν την Apple να έχει αγοράσει μια εταιρεία χαρτογράφησης, την Placebase, εντός του 2009.
Η πιο επιθετική, όμως, ενέργεια της Apple φαίνεται να η εξαγορά της Quattro Wireless στις αρχές του μήνα –μια εταιρεία που εξειδικεύεται στις διαφημίσεις μέσω κινητών τηλεφώνων. Είναι γνωστό ότι η βασική πηγή εσόδων της Google είναι οι διαφημίσεις και για το λόγο αυτό είχε αγοράσει δύο μήνες πριν την AdMob, η οποία είναι επίσης εταιρεία διαφημίσεων μέσω κινητών.
Το αποκορύφωμα της διαμάχης των δύο κορυφαίων εταιρειών ήταν το δημοσίευμα της BusinessWeek την περασμένη εβδομάδα ότι η Apple βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με σκοπό την αντικατάσταση της Google ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο iPhone με τη Bing της Microsoft.