Στο 2,4% διαμορφώθηκε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού τον Ιανουάριο, από 2,6% που ήταν το Δεκέμβριο του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος.
Στο 2,4% διαμορφώθηκε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού τον Ιανουάριο, από 2,6% που ήταν το Δεκέμβριο του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος (ΕΣΥΕ).
Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή ανήλθε στο 2,6% από 2,1% τον αμέσως προηγούμενο μήνα.
Οικονομολόγοι σε έρευνα του Reuters είχαν προβλέψει αύξηση του πληθωρισμού στο 2,7%, καθώς εξασθένισε η ευνοϊκή βάση σύγκρισης στις τιμές ενέργειας.
Συγκριτικά με το Δεκέμβριο του 2009, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε μείωση 0,7%.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 09 – Ιανουαρίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 08 – Ιανουαρίου 09, παρουσίασε αύξηση 1,3%.
Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,4% τον Ιανουάριο του 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου του 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 6,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 4,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης-αποχέτευσης.
γ) Κατά 0,7% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 3,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
ε) Κατά 9,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου, ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του αυτοκινήτου.
στ) Κατά 1,3% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας και της πρόσβασης στο διαδίκτυο.
ζ) Κατά 0,5% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
η) Κατά 3,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
θ) Κατά 1,0% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ι) Κατά 3,4% της ομάδας «¶λλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη :
Κατά 1,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη : ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά.