Για καταστρεπτικές συνέπειες από την υπερβολική επιβάρυνση της ακίνητης ιδιοκτησίας με ακραίες φορολογικές ρυθμίσεις και μεγάλες αντικειμενικές αξίες, προειδοποίησαν σήμερα 10 φορείς μεταξύ των οποίων ο ΔΣΑ, το Τεχνικό Επιμελητήριο, η ΠΟΜΙΔΑ, η Ομοσπονδία Μεσιτών κ.ά.
Η υπερβολική επιβάρυνση της ακίνητης ιδιοκτησίας με ακραίες φορολογικές ρυθμίσεις και μεγάλες αντικειμενικές αξίες, θα έχει καταστρεπτικές συνέπειες στην οικοδομή, απασχόληση, τους εμπλεκόμενους επαγγελματικούς κλάδους, τεχνικούς, νομικούς και εμποροβιομηχανικούς, αλλά και την οικονομία γενικότερα, προειδοποίησαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου δέκα φορείς μεταξύ των οποίων ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, το Τεχνικό Επιμελητήριο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), η Ομοσπονδία Μεσιτών κ.α.
Στις προτάσεις που διατυπώθηκαν από την ΠΟΜΙΔΑ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Στράτος Παραδιάς, υποστήριξε ότι μια περιουσία μπορεί να θεωρείται μεγάλη μόνο εάν υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ. Αν το αφορολόγητο οριστεί μικρότερο, είναι παραπλανητικό για λόγους επικοινωνιακούς να ονομάζεται φόρος της δήθεν «μεγάλης ακίνητης περιουσίας», εκτίμησε.
Επίσης, ο κ. Παραδιάς ανέφερε ότι ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής φυσικών προσώπων δεν επιτρέπεται να καθοριστεί υψηλότερος από το συντελεστή των νομικών προσώπων και παράλληλα επεσήμανε ότι πρέπει να εξαιρεθούν τα κάθε είδους απρόσοδα ακίνητα, διαφορετικά εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις κάθε χρόνο αυξανόμενες φορολογικές υποχρεώσεις τους, ακόμα και αν επιχειρήσουν να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία τους σε μια αγορά όπου ουδείς θα είναι πρόθυμος αγοραστής.
Αναλυτικά ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ διατύπωσε τις εξής προτάσεις:
· Όταν λέμε «Φόρος στο Κεφάλαιο», να επιβάλλεται σε κάθε μορφή περιουσίας και όχι επιλεκτικά και μόνον στην ακίνητη περιουσία!
· Όταν λέμε «Φόρος στη ΜΕΓΑΛΗ Ακίνητη Περιουσία», να το εννοούμε καθορίζοντας εφταψήφιο αφορολόγητο, και όχι να στοχεύουμε τη μεσαία και να απειλούμε τη μικρή με την αύξηση των αντικειμενικών αξιών!
· Όταν λέμε «Φόρος στη γονική παροχή και την κληρονομία», να φορολογούμε εξ ίσου χαμηλά κάθε είδος γονικής παροχής και όχι να επιβάλουμε φόρο έως και 10% επιλεκτικά και μόνον στα ακίνητα!
· Όταν λέμε «Όλα τα εισοδήματα στην κλίμακα», να ισχύσει για όλα τα εισοδήματα, και όχι τα εισοδήματα από ακίνητα να εξακολουθήσουν να φορολογούνται πάνω από την κλίμακα με το συμπληρωματικό φόρο!
· Όταν λέμε «Εφαρμογή Πόθεν έσχες», να ισχύει όχι μόνον στην οικοδομή και την κτηματαγορά, αλλά και σε κάθε άλλη οικονομική τοποθέτηση ή απόκτηση περιουσιακού στοιχείου, διαφορετικά να μην εφαρμόζεται πουθενά.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ: Ουδεμία αύξηση των αντικειμενικών αξιών είναι νοητή εάν δεν περάσει πρώτα και οριστικά η οικονομική κρίση!!! Αντίθετα, χρειάζεται κατεπείγουσα μείωση των αντικειμενικών αξιών των επαγγελματικών ακινήτων (καταστημάτων, γραφείων, αποθηκών κλπ.), μέσω της μείωσης των συντελεστών εμπορικότητας και αύξησης των συντελεστών παλαιότητας.
ΦΟΡΟΣ «ΜΕΓΑΛΗΣ» ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ: 1. Μια περιουσία μπορεί να θεωρείται ΜΕΓΑΛΗ μόνον αν υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ (1.000.000€)! Αν το αφορολόγητο οριστεί μικρότερο, είναι παραπλανητικό για λόγους επικοινωνιακούς να ονομάζεται φόρος της δήθεν «Μεγάλης» ακίνητης περιουσίας…
2. Ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής φυσικών προσώπων δεν επιτρέπεται να καθοριστεί υψηλότερος από τον συντελεστή των νομικών προσώπων (6 ο/οο).
3. Πρέπει να εξαιρεθούν τα κάθε είδους απρόσοδα ακίνητα, διαφορετικά εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις κάθε χρόνο αυξανόμενες φορολογικές υποχρεώσεις τους, ακόμη και αν επιχειρήσουν να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία τους σε μια αγορά που ουδείς θα είναι πρόθυμος αγοραστής!
4. Η επιβολή βαριάς ετήσιας φορολογίας επί των ιδιοκτητών ακινήτων, ιδιαίτερα δε εκείνων της προηγούμενης κατηγορίας, δηλαδή ιδιοκτήτες χωρίς έσοδα (οι κατέχοντες και … μη έχοντες), επιβάλλει την άμεση υιοθέτηση νομοθετικής ρύθμισης σύμφωνα με την οποία δεν θα βεβαιώνεται ποσό ΦΜΑΠ που να υπερβαίνει τον ετήσιο φόρο εισοδήματός τους που προέρχεται από ακίνητα.
5. Σε αντίθετη περίπτωση, η μόνη και αναπόφευκτη λύση για να μην κατακλυσθούν τα δικαστήρια, τα επόμενα χρόνια, από πλειστηριασμούς ακινήτων που θα επισπεύδει το Δημόσιο για είσπραξη ΦΜΑΠ, θα είναι να δοθεί σε όσους ιδιοκτήτες οφείλουν μεγάλα ποσά, το δικαίωμα μονομερούς μεταβίβασης ακινήτων τους στο δημόσιο, σε εξόφληση των οφειλομένων φόρων, με τίμημα την αντικειμενική τους αξία!
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ «ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ. Η «πράσινη ανάπτυξη», σε μια χώρα σαν τη δική μας, στην πραγματικότητα θα πρέπει να αρχίσει από την ενεργειακή αλλά και γενικότερη βελτίωση των υπαρχόντων κτιρίων της, η οποία θα αποτελέσει την «ανοικοδόμηση του μέλλοντος». Επειδή όμως δυστυχώς είναι σαφές ότι η χρηματοδότηση του προγράμματος επιδότησης των εργασιών αναβάθμισης παλαιών κατοικιών, όταν ισχύσει, θα είναι απειροελάχιστη μπροστά στις πραγματικές ανάγκες, η μόνη λύση είναι τα φορολογικά μέτρα που θα εξαγγελθούν να συμπεριλάβουν και τη χορήγηση ουσιαστικών φορολογικών απαλλαγών σε όσους ιδιοκτήτες κτιρίων πραγματοποιούν εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων τους.
Πρότασή μας είναι να εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα του ιδιοκτήτη το 100% του κόστους των υλικών & εργασιών, κατανεμημένο στα πέντε (5) επόμενα οικονομικά έτη (ανά 20% ετησίως), ώστε να μην υπάρξουν άμεσες δημοσιονομικές παρενέργειες στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία. Η κίνηση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα:
Α. Την αύξηση των εσόδων του κράτους από τον ΦΠΑ που θα εισπραχθεί
Β. Τη ζωογόνηση της επισκευαστικής δραστηριότητας και της αγοράς υλικών
Γ. Τη σημαντικότατη αύξηση της απασχόλησης σε όλα τα σχετικά επαγγέλματα
Δ. Την εξοικονόμηση ενέργειας στον κτιριακό τομέα, που είναι και το τελικό ζητούμενο.