Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010 13:52

Με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων απειλούν οι βενζινοπώλες

Με νέες απεργίες, ακόμη και μέσα στο Πάσχα, απειλούν οι βενζινοπώλες, οι οποίοι προχωρούν από μεθαύριο σε 24ωρο κλείσιμο των πρατηρίων. Εισήγηση για συνέχιση των κινητοποιήσεων θα υποβάλει η διοίκηση της ΟΒΕ στη γενική συνέλευση των βενζινοπωλών την Κυριακή.

Με νέες απεργίες, ακόμη και μέσα στο Πάσχα, απειλούν οι βενζινοπώλες, οι οποίοι προχωρούν από μεθαύριο Πέμπτη σε 24ωρο κλείσιμο των πρατηρίων.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος κ. Μιχάλης Κιούσης, η διοίκηση της ΟΒΕ θα υποβάλει στη γενική συνέλευση των βενζινοπωλών, που θα συνεδριάσει την Κυριακή, εισήγηση για συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Οι βενζινοπώλες αντιδρούν στην έκδοση αποδείξεων για τις πωλήσεις καυσίμων χωρίς να έχουν εγκατασταθεί προηγουμένως ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων από τα οποία θα εκδίδονται αυτόματα αποδείξεις.

Σύμφωνα με χθεσινή απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, τα πρατήρια θα πρέπει να εκδίδουν αποδείξεις από την 1η Απριλίου από τις υπάρχουσες ταμειακές μηχανές – γεγονός που σύμφωνα με την Ομοσπονδία θα οδηγήσει σε λουκέτα, καθώς οι πρατηριούχοι θα ελέγχονται για διαφορές μεταξύ εισροών και εκροών όγκου καυσίμων που δεν οφείλονται σε αυτούς, αλλά δεν μπορούν να τις ελέγξουν (π.χ. διαφορά θερμοκρασίας που μεταβάλλει τον όγκο των καυσίμων, ελλειμματικές παραδόσεις, κλπ.).

Εντωμεταξύ, ο κ. Κιούσης τάχθηκε υπέρ της επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, με την προϋπόθεση ότι θα επιβληθεί σε όλα τα στάδια διακίνησης (διυλιστήρια, εταιρείες και πρατήρια).

Εξέφρασε επίσης την αντίθεση του κλάδου για τις πρόσφατες αυξήσεις φόρων οι οποίες, όπως είπε, έχουν προκαλέσει μείωση της ζήτησης βενζίνης κατά 15% με αποτέλεσμα να μην επιτευχθούν και οι στόχοι για τα έσοδα που έχει θέσει το υπουργείο Οικονομικών. Όπως παρατήρησε ο κ. Κιούσης, ο φόρος στη βενζίνη είναι ο πέμπτος υψηλότερος στην ΕΕ και η τιμή η τρίτη υψηλότερη, ενώ από το 2005 ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης αυξήθηκε κατά 106% και ο ΦΠΑ κατά 16,6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, από την τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής για κάθε λίτρο καυσίμων το 61,36% είναι φόροι, το 31,77% η τιμή διυλιστηρίου, το 3,51% το κέρδος των εταιριών και το 3,36% το κέρδος των πρατηριούχων.

Αναφορικά με την παραπομπή στον εισαγγελέα πρατηριούχων που δεν δήλωσαν τις τιμές πώλησης στο παρατηρητήριο καυσίμων (η δήλωση είναι υποχρεωτική με Αγορανομική Διάταξη), ο πρόεδρος της ΟΒΕ είπε ότι η πλειοψηφία των πρατηριούχων δεν δηλώνουν τις τιμές για τεχνικούς λόγους, και ζήτησε λίγες ημέρες παράταση προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ