Τις αεροπορικές εταιρείες που επελέγησαν μετά από ανοικτό διαγωνισμό για την κάλυψη των 24 γραμμών προς νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τις αεροπορικές εταιρείες που επελέγησαν μετά από ανοικτό διαγωνισμό για την κάλυψη των 24 γραμμών προς νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους, γνωστοποίησε πως οι εταιρείες αυτές είναι:
- Aegean Airlines, η οποία χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει τις γραμμές: Αθήνα - Σητεία, Θεσσαλονίκη- Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη- Σάμο.
-Astra Airlines, επίσης χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Χίος.
-Athens Airways, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει τις γραμμές από Αθήνα για Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο και Σκιάθο. Στην ίδια εταιρία κατοκυρώνονται επίσης οι γραμμές Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος- Ρόδος, Αλεξανδρούπολη-Σητεία, Ακτιο-Σητεία, Αθήνα-Σκύρος και Θεσσαλονίκη-Σκύρος, έναντι συνολικού ποσού 4.481.544 ευρώ.
-Olympic Air αναλαμβάνει έναντι συνολικού αιτηθέντος οικονομικού αντισταθμίσματος 38.224.208 ευρώ τις γραμμές Αθήνα-Αστυπάλαια, Αθήνα-Λέρος, Αθήνα-Μήλος, Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία, Αθήνα-Νάξος, Αθήνα-Πάρος, Ρόδος-Κως-Λέρος-Αστυπάλαια, Αθήνα-Κάλυμνος και Ρόδος-Καστελόριζο.
-Sky Express, έναντι ποσού 1.449.868 ευρώ για τη γραμμή Κέρκυρα - Ακτιο - Κεφαλλονιά - Ζάκυνθος.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, το συνολικό ετήσιο αντιστάθμισμα που θα καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο ανέρχεται σε 22.077.810 ευρώ, το οποίο είναι μειωμένο κατά περίπου 12,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ετήσια καταβαλλόμενο αντιστάθμισμα των 34,6 εκατ. ευρώ των προηγούμενων ετών.
Ανέφερε ακόμη ότι στον ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό που έγινε για τις άγονες γραμμές δεν υπεβλήθη καμιά απολύτως ένσταση.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για γραμμές από-προς χώρες εκτός ΕΕ
Επιπλέον, ανακοίνωσε την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατανομή μεταφορικών δικαιωμάτων σε ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς για εκτέλεση τακτικών αεροπορικών γραμμών από και προς χώρες εκτός ΕΕ.
Πρόκειται για 21 προορισμούς και συγκεκριμένα για Ιράκ, Ταϊλάνδη, Σιγκαπούρη, Κίνα, Αλγερία, Ουκρανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μολδαβία, Γεωργία, Κροατία, Κιργιστάν, Αρμενία, Κούβα, Ιαπωνία, Χονγκ-Κονγκ, Ιορδανία, Νότια Κορέα, Σαουδική Αραβία, Λιβύη, Συρία και Ρωσία.
Noμοθετικό πλαίσιο για αεροδρόμια επί υδάτινης επιφάνειας
Ο κ. Ρέππας έδωσε επίσης στη δημοσιότητα το νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν απομακρυσμένα νησιά με υδροπλάνα. Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να αρχίσει η δημόσια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Ρέππας:
-ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προκειμένου να γίνει ένας νέος αναβαθμισμένος φορέας.
-τόνισε ότι θα γίνει πλέον σε νέα βάση ο διάλογος για την πολιτική που θα ακολουθηθεί στο μέλλον για τις λεγόμενες άγονες γραμμές.
-σημείωσε ότι δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία του διαγωνισμού για την επίγεια εξυπηρέτηση, λόγω απόφασης του ΣτΕ. Στόχος είπε, είναι να αναλάβουμε νέα πρωτοβουλία για ένα νομικό πλαίσιο με όσους περισσότερους φορείς, πάντα προς όφελος των επιβατών. Διευκρίνισε ωστόσο, ότι η σχετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα και θα ακολουθήσει η διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος.
Για τη συγχώνευση Aegean - Olympic Air
Αναφερόμενος στο θέμα της επικείμενης συγχώνευσης της Aegean με την Olympic Air και αν αυτή είναι σύννομη με τις διατάξεις περί ανταγωνισμού, ο κ. Ρέππας απάντησε ότι το ζήτημα αυτό αφορά τόσο την ευρωπαϊκή όσο και την ελληνική αρχή ανταγωνισμού. Εμείς θα εγγυηθούμε για τις αρχές και τους κανόνες που στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. O κ. Ρέππας χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα τη διαδικασία συγχώνευσης, η οποία όμως όπως διευκρίνισε βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη το υπουργείο έχει στείλει επιστολή στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προκειμένου να αποφανθεί αν πρόκειται για πιθανό μονοπώλιο ή όχι. Ο πρόεδρος της Επιτροπής απάντησε, ότι και ο ίδιος με δική του πρωτοβουλία έχει ήδη αρχίσει τη διαδικασία αυτή και διερευνώνται όλα τα σημεία της συμφωνίας. Παράλληλα, η Επιτροπή θα ασχοληθεί και με το κομμάτι των εισιτηρίων, εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης των δυο εταιριών.
Για τα κλειστά επαγγέλματα
Ο κ. Ρέππας δεν θέλησε να σχολιάσει τις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για το άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων, όπως στην περίπτωση του συγκεκριμένου υπουργείου, φορτηγά, ταξί, κ.α. Πρόσθεσε όμως, ότι η διαβούλευση έχει προχωρήσει, βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο και πρέπει να πάρουμε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να ανοίξουν οι αγορές προς όφελος των πολιτών. Παράλληλα, αναζητούνται τρόποι διασφάλισης και των επενδύσεων που έχουν κάνει οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Ανακοινώσεις για το θέμα αυτό αναμένεται να γίνουν πριν από το καλοκαίρι.
Προς σύγχρονο πλαίσιο για δημιουργία εταιρειών ταξί
Σε ό,τι αφορά τα ταξί ο κ. Ρέππας είπε ότι θα προωθηθεί ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού που διέπει μέχρι τώρα τη λειτουργία τους, θα δημιουργηθεί ένα σύγχρονο πλαίσιο που θα παρέχει τη δυνατότητα για την ίδρυση εταιρειών.
Για τους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής, στους οποίους οφείλονται περίπου 235.000 ευρώ ο υπουργός είπε ότι αρμόδια είναι τα υπουργεία Οικονομίας και Εργασίας και ότι η μόνη εμπλοκή του υπουργείου του είναι η συμμετοχή εμπειρογνωμόνων στις τρεις επιτροπές για τις μετατάξεις των υπαλλήλων της πρώην ΟΑ.
Τέλος, ο υπουργός Υποδομών εξέφρασε τη θλίψη του και τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου νέου που διαμελίστηκε χθες στα Πατήσια από την έκρηξη βόμβας, καθώς και τη συμπαράστασή του προς το ρωσικό λαό με αφορμή τη βομβιστική επίθεση στο μετρό της Μόσχας.