Πτώση τζίρου σε σχέση με πέρσι και σε ποσοστά που κυμαίνονται από 20% έως και 50% κατά μέσο όρο, διαπίστωσαν κατά την περίοδο του Πάσχα οι εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης.
Πτώση τζίρου σε σχέση με πέρσι και σε ποσοστά που κυμαίνονται από 20% έως και 50% κατά μέσο όρο, διαπίστωσαν κατά την περίοδο του Πάσχα οι εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), σε δείγμα 230 επιχειρήσεων από διάφορες περιοχές, σχεδόν οκτώ στις 10 (ποσοστό 78%) παρουσίασαν φέτος μείωση πωλήσεων.
Για το 16% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, ενώ μόνον το 5% «είδε» καλύτερες ημέρες. Ως αποτέλεσμα, το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση στην αγορά κατά την περίοδο των εορτών και μόνο το 17% απαντά ότι είναι ικανοποιημένο.
Έντονο φαίνεται ότι είναι το πρόβλημα στην περιοχή των οδών Εγνατία-Δραγούμη-Βενιζέλου, όπου υπάρχουν πολλά εργοτάξια του μετρό. Εκεί, μόλις το 8% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από τις πωλήσεις στη διάρκεια των εορτών, έναντι ποσοστού 24% για τα καταστήματα που εδρεύουν στη ζώνη Τσιμισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κορομηλά.
Συνολικά στο ιστορικό κέντρο μόνο το 18% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς το Πάσχα, ενώ το 81% των ερωτηθέντων απαντά ότι διαπίστωσε μείωση τζίρου σε σχέση με πέρυσι. Στην περιοχή Ερμού- Β.Ηρακλείου-Δ.Γούναρη, οι ικανοποιημένες από τον τζίρο τους επιχειρήσεις ανέρχονται στο 23% των ερωτηθέντων.
Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου. Στα ανατολικά και δυτικά της πόλης, μόνο το 16% δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εορτών, ενώ πάνω από το 70% δηλώνει πτώση τζίρου (78% ανατολικά και 72% δυτικά).
Ως κύριους λόγους στην πτώση του τζίρου τους, οι περισσότεροι επιχειρηματίες «δείχνουν» την οικονομική κρίση (30%), την αρνητική ψυχολογία (40%) και την έλλειψη χώρων στάθμευσης-κυκλοφοριακό (12%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ