Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010 17:45

Ν. Σηφουνάκης: Ενίσχυση των ΕΛΤΑ ενόψει της απελευθέρωσης της αγοράς

Την ανάγκη εκσυγχρονισμού της ταχυδρομικής αγοράς, ώστε να καταστεί ευέλικτη, ταχύτερη και πιο αποτελεσματική ενόψει της απελευθέρωσή της από το 2013 υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης.

Την ανάγκη εκσυγχρονισμού της ταχυδρομικής αγοράς, ώστε να καταστεί ευέλικτη, ταχύτερη και πιο αποτελεσματική για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργούνται από την απελευθέρωσή της από το 2013 υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης.

Σε ομιλία του στη διάρκειας ημερίδας που διοργάνωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ΕΕΤΤ, ο κ. Σηφουνάκης επεσήμανε ότι πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να ενισχυθούν τα ΕΛΤΑ με κάθε τρόπο προκειμένου να επανέλθουν στην περίοδο της κερδοφορίας τους και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη στρατηγική συνεργασία των ΕΛΤΑ με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και με τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εκείνες που θα κάνουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ικανά να αναπτύξουν και να προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών στο νέο περιβάλλον της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς.

Τόνισε δε ότι στο νέο αυτό τοπίο, ο ρόλος της ΕΕΤΤ ως ρυθμιστή της απελευθερωμένης ταχυδρομικής αγοράς είναι κρίσιμος και ουσιαστικός.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της ημερίδας, η εικόνα που διαμορφώνεται σήμερα στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την ταχυδρομική αγορά, είναι η εξής: Υπάρχει ένας Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας που είναι τα ΕΛΤΑ, ενώ υπάρχουν και πέντε επιχειρήσεις με ειδική άδεια. Επίσης υπάρχουν 461 επιχειρήσεις στον τομέα των ταχυμεταφορών, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2009.

Το 2009 τα ΕΛΤΑ διακίνησαν το 92% των συνολικών αντικειμένων, ενώ το υπόλοιπο 8% διακινήθηκε από ιδιωτικές ταχυδρομικές επιχειρήσεις. Σε ότι αφορά όμως τα έσοδα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, καθώς τα ΕΛΤΑ εισέπραξαν το 59% των συνολικών εσόδων και το υπόλοιπο 41% να το μοιράζονται κυρίως οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών. Η διακύμανση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι στον τομέα των ταχυμεταφορών παρέχονται υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, λόγω του χαρακτήρα της επείγουσας διαβίβασης των αντικειμένων.

Το 2009 εκτιμάται ότι διακινήθηκαν στην Ελλάδα 702 εκατομμύρια ταχυδρομικά αντικείμενα, παρουσιάζοντας μείωση 9,6% και απέφεραν έσοδα της τάξης των 730 εκατομμυρίων ευρώ, μειωμένα κατά 3% σε σχέση με το 2008.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ