Αντιδρούν στην άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα οι ναυτεργάτες, υποστηρίζοντας ότι θα σημάνει την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών. Εν αναμονή των αποφάσεων για τη μορφή των κινητοποιήσεών τους.
Αντιδρούν στην άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα οι ναυτεργάτες, οι οποίοι αναμένεται να συνεδριάσουν για να αποφασίσουν τη μορφή των κινητοποιήσεών τους.
Οπως υποστηρίζουν, η απελευθέρωση του καμποτάζ θα σημάνει την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών, καθώς θα επιφέρει καίριο πλήγμα στους όρους ανταγωνισμού των υπό ελληνική σημαία πλοίων με αποτέλεσμα τη φυγή τους από την Εθνική σημαία.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ τονίζει ότι οι θέσεις των Ελλήνων ναυτικών για το καμποτάζ αγνοήθηκαν, ενώ επισημαίνει ότι «η απελευθέρωση του καμποτάζ στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία θα επιφέρει καίριο πλήγμα στους όρους ανταγωνισμού των υπό ελληνική σημαία πλοίων, με κίνδυνο φυγής τους από το εθνικό νηολόγιο και απώλειας εκατοντάδων θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών».
Την ίδια ώρα δεμένα στο λιμάνι του Πειραιά παραμένουν, για δεύτερη συνεχή μέρα, τα πλοία, εξαιτίας της κινητοποίησης του ΠΑΜΕ. Ανεκτέλεστα θα μείνουν όλα τα δρομολόγια μέχρι και τα μεσάνυχτα οπότε λήγει η 48ώρη απεργία.
Διαβεβαίωσεις για την προστασία των εργαζομένων
Ανακοινώνοντας την έναρξη διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο την άρση του καμποτάζ από τον Ιούνιο, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε από το βήμα της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στο οφέλη που θα προκύψουν. Μεταξύ αυτών, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάπτυξη της χειμερινής κρουαζιέρας, η ανάπτυξη νέων ελληνικών προορισμών για την κρουαζιέρα και, επομένως, καλύτερη κατανομή των οφελών στην περιφέρεια, σημαντική αύξηση εσόδων για τον ξενοδοχειακό κλάδο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης από προγράμματα πριν και μετά την κρουαζιέρα, σημαντική διεθνή προβολή της Ελλάδος από τις εταιρείες της κρουαζιέρας και της πελατείας τους.
Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, πέρα από τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν σε ξηρά και θάλασσα (στην Ιταλία η κρουαζιέρα απασχολεί πλέον 4.000 Ιταλούς ναυτικούς), θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και σε πολλούς άλλους τομείς, ενώ πρόσθεσε ότι θα αυξηθούν οι δραστηριότητες στο transit και στο home porting, όσο στους κλάδους που ασχολούνται με την τεχνική υποστήριξη πλοίων, την παροχή τουριστικών υπηρεσιών, προμήθεια υλικών και τροφοδοσίας, ναυπηγεία κ.λπ.
Ο κ. Παπανδρέου εξήγησε ότι για την προστασία των εργαζόμενων στη ναυτιλία και την αύξηση της απασχόλησής τους η κυβέρνηση σχεδιάζει ην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και κατάρτισης στους ναυτικούς ξενοδοχειακών ειδικοτήτων, ώστε να καταστούν ελκυστικοί στην αγορά εργασίας, την προώθηση Ελλήνων ναυτικών σε θέσεις ευθύνης στις εταιρείες κρουαζιέρας μέσω κυβερνητικών φορέων, την ένταξη των εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια σε πρόγραμμα επιδότησης, το οποίο καταρτίζεται αυτή την περίοδο και θα είναι αντίστοιχο με αυτό που έχει σήμερα ο ΟΑΕΔ για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους.
Η πρόταση για πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα αποτελεί πάγια θέση των φορέων της κρουαζιέρας και του τουρισμού στη χώρα. «Η κατάργηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, κάτι το οποίο συνδέεται άμεσα με την ελληνική οικονομία, βοηθά στην ανάπτυξη χωρίς να δίνονται επιδοτήσεις. Οι εταιρείες κρουαζιέρας, προσέθεσε, θα χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως home port για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μάρκος Φόρος.
Ήδη για να φέρουν τα πλοία τους στην Ελλάδα και να χρησιμοποιήσουν τα ελληνικά λιμάνια σαν βάσεις κρουαζιέρας έχουν εκδηλώσει επίσημο ενδιαφέρον τόσο η Royal Caribbean Cruises (RCC) όσο και η Mediterranean Shipping Company.