Από 10 ως 30% έχει μειωθεί ο όγκος πωλήσεων και ο τζίρος στα πρατήρια καυσίμων εξαιτίας των αυξήσεων στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ενώ πολλά πρατήρια έχουν κλείσει και πολλά άλλα απειλούνται με κλείσιμο, αναφέρει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ).
Από 10 ως 30% έχει μειωθεί ο όγκος πωλήσεων και ο τζίρος στα πρατήρια καυσίμων εξαιτίας των αυξήσεων στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ενώ πολλά πρατήρια έχουν κλείσει και πολλά άλλα απειλούνται με κλείσιμο, αναφέρει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος.
Προειδοποιεί δε για τον κίνδυνο να μπει η αγορά καυσίμων σε φαύλο κύκλο διαρκών αυξήσεων των φόρων και διαρκούς μείωσης της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, «η συνεχής αύξηση του ΕΦΚ οδηγεί σε αντίστοιχη μείωση της κατανάλωσης και στη πράξη ακυρώνει τους στόχους της κυβέρνησης να εισπράξει περισσότερα έσοδα από τους φόρους καυσίμων».
«Αν το ντόμινο των αυξήσεων του ΕΦΚ μεταλλαχτεί σε ντόμινο μείωσης της κατανάλωσης και κατ επέκταση σε ντόμινο κλεισίματος πρατηρίων, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές. ¶νεργοι βενζινοπώλες και εργαζόμενοι θα αυξήσουν τη στρατιά των ανέργων σε μια κοινωνία που, ήδη, πλήττεται από κρίση, ανεργία, φτώχεια και υπέρογκα χρέη», προσθέτει.
Κατά την ΟΒΕ, «στη σημερινή συγκυρία μόνη οδός αύξησης των κρατικών εσόδων είναι η πάταξη του λαθρεμπορίου με την εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια, ώστε να μη διαφεύγει ούτε σταγόνα καυσίμου από τον έλεγχο και τη φορολογία».