Τριπλάσιο από το κέρδος των πρατηριούχων είναι σε πολλές περιπτώσεις το αντίστοιχο περιθώριο των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, καταγγέλλει η ΠΟΠΕΚ σε επιστολή της προς την ΥΠΟΙΑΝ, χαρακτηρίζοντας «παγκόσμια πρωτοτυπία», το περιθώριο κέρδους στη χονδρική να είναι μεγαλύτερο από το περιθώριο λιανικής.
Τριπλάσιο από το κέρδος των πρατηριούχων είναι σε πολλές περιπτώσεις το αντίστοιχο περιθώριο των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) σε επιστολή της προς την ΥΠΟΙΑΝ Λούκα Κατσέλη, χαρακτηρίζοντας «παγκόσμια πρωτοτυπία», το περιθώριο κέρδους στη χονδρική να είναι μεγαλύτερο από το περιθώριο λιανικής.
Συγκεκριμένα, η ΠΟΠΕΚ παραθέτει στοιχεία από τιμολόγια, σύμφωνα με τα οποία συγκεκριμένο πρατήριο από τις 18 ως τις 22 Μαΐου πωλούσε αμόλυβδη με μικτό περιθώριο 3,8 - 5,8 λεπτά το λίτρο, που δεν καλύπτει τα λειτουργικά του έξοδα. Παρ' όλα αυτά, όπως υποστηρίζει, το συγκεκριμένο πρατήριο ήταν το ακριβότερο της περιοχής του. Στο ίδιο διάστημα το περιθώριο της εταιρείας ήταν 14,5 - 14,8 λεπτά ανά λίτρο.
«Η κυβέρνηση δεν έχει ή δεν θέλει να αντιληφθεί τα προβλήματα της αγοράς καυσίμων που ευθύνονται - εκτός από την αύξηση των φόρων - για τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα, ειδικά σε ορισμένες περιοχές της χώρας», αναφέρεται στην επιστολή.
Προστίθεται ακόμα ότι δεν αποτελούν «μέτρα» για τη συγκράτηση των τιμών η μεταφορά αρμοδιοτήτων του Παρατηρητηρίου Καυσίμων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στο ΥΠΟΙΑΝ, η επιβολή προστίμων στους βενζινοπώλες για να δηλώνουν τις τιμές της ημέρας στο παρατηρητήριο και η επιβολή πλαφόν, «επειδή ο τρόπος με τον οποίο επιβλήθηκε (μόνο στη λιανική και όχι στα προηγούμενα στάδια) επιτείνει τις αδικίες και τις στρεβλώσεις στην αγορά».
«Ένα μέτρο που θα μπορούσε πράγματι να βοηθήσει στη συγκράτηση των τιμών είναι η απελευθέρωση των μεταφορών», συμπληρώνει ο ΠΟΠΕΚ. «Όμως η κυβέρνηση έχει ήδη σπεύσει να διευκρινίσει ότι από την όποια απελευθέρωση εξαιρούνται τα βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων», διευκρινίζει.
Οι πρατηριούχοι ζητούν μέτρα για την τόνωση του ανταγωνισμού στο επίπεδο της διύλισης μέσω εισαγωγών, διαφάνεια στις εκπτώσεις που χορηγούν τα διυλιστήρια στις εταιρείες και αντικειμενικά κριτήρια στον καθορισμό των εκπτώσεων προς τους βενζινοπώλες.
Η ΠΟΠΕΚ αναφέρει τέλος ότι «δεν ενδιαφέρει την κοινωνία και τους βενζινοπώλες αν φταίει για την ακρίβεια το υπουργείο Οικονομικών που αύξησε τους φόρους ή το υπουργείο Οικονομίας που δεν κάνει καλά τη δουλειά του» και καλεί τους αρμόδιους «να σταματήσουν τα επικοινωνιακά παιχνίδια και να ασχοληθούν σοβαρά με τα προβλήματα της αγοράς».