Στροφή προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, υλοποίηση του προγράμματος επενδύσεων στα διυλιστήρια Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης και μείωση του κόστους περιλαμβάνονται στη στρατηγική του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Στροφή προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, υλοποίηση του προγράμματος επενδύσεων στα διυλιστήρια Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης και μείωση του κόστους περιλαμβάνονται στη στρατηγική του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Σχετικές επισημάνσεις έκαναν στη γενική συνέλευση των μετόχων ο πρόεδρος του ομίλου Τ. Γιαννίτσης και ο διευθύνων σύμβουλος Ι. Κωστόπουλος.
Το επενδυτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση των δύο διυλιστηρίων υπερβαίνει το 1,4 δισ. ευρώ ενώ συνολικά οι επενδύσεις του ομίλου ως το 2012 θα υπερβούν τα 2 δισ. ευρώ. Για τη ΝΑ Ευρώπη η διοίκηση του ομίλου εξετάζει με προσοχή την αγορά της Τουρκίας και τις δυνατότητες εξαγωγών μέρους της αυξημένης ποσότητας πετρελαίου ντίζελ που θα παράγεται στο διυλιστήριο της Ελευσίνας όταν ολοκληρωθεί η επένδυση εκσυγχρονισμού. Η προσπάθεια για μείωση του κόστους έχει για εφέτος στόχο την εξοικονόμηση 50 εκατ. ευρώ ενώ πέρυσι το πρόγραμμα απέδωσε 54 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης είναι ο διπλασιασμός των κερδών προ τόκων , φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ως το 2012, στα 800 εκατ. ευρώ.
Για το θέμα των τιμών η διοίκηση σημείωσε ότι το περιθώριο των διυλιστηρίων είναι 1 λεπτό το λίτρο. Η αύξηση των τιμών τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει πάντως σε μείωση της κατανάλωσης και κλείσιμο πρατηρίων που αδυνατούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους και διακόπτεται ο εφοδιασμός τους.
Η γενική συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,45 ευρώ ανά μετοχή, από τα οποία 0,15 ευρώ έχουν ήδη διανεμηθεί σαν προμέρισμα και τα υπόλοιπα 0,30 θα καταβληθούν τον Ιούλιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ