Στην απόκτηση ακόμα μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στο ήδη διευρυμένο κατάλογο παραγγελιών του που περιλαμβάνει Έλληνες εφοπλιστές στοχεύει το ναυπηγείο της Cosco με έδρα τη Σαγκάη, όπως δήλωσε ο Steven Zhang, Deputy Manager του Repair & Conversion Department, μιλώντας στα Ποσειδώνια 2010.
Στην απόκτηση ακόμα μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στο ήδη διευρυμένο κατάλογο παραγγελιών του που περιλαμβάνει Έλληνες εφοπλιστές στοχεύει το ναυπηγείο της Cosco με έδρα τη Σαγκάη, όπως δήλωσε ο Steven Zhang, Deputy Manager του Repair & Conversion Department, μιλώντας στα Ποσειδώνια 2010.
«Επί του παρόντος, το ένα τέταρτο των παραγγελιών μας προέρχεται από ελληνικές εταιρείες, ενώ σκοπεύουμε να αυξήσουμε το ποσοστό αυτό στο 30%» δήλωσε ο Steven Zhang, Deputy Manager του Repair & Conversion Department.
«Το 2009 επισκευάσαμε συνολικά 400 διεθνή πλοία και πιστεύουμε ότι αυτός ο όγκος θα διατηρηθεί και το 2010, παρά τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Η Νορβηγία και το Χονγκ Κονγκ αποτελούν, επίσης, δύο σημαντικές αγορές για εμάς, αλλά θέλουμε να απευθύνουμε ένα μήνυμα ειδικό για τους Έλληνες πλοιοκτήτες:
«Εκτιμούμε βαθύτατα την εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα στις υπηρεσίες μας και τους ευχαριστούμε για τη διαρκή ροή παραγγελιών. Οι λειτουργίες μας φημίζονται για τις συμφέρουσες προσφορές μας προς τους πελάτες, οι οποίοι εκτιμούν την ισορροπία μεταξύ της υψηλής ποιότητας και της αποτελεσματικότητας που παρέχεται από τα 6 ναυπηγεία μας στην Κίνα», επεσήμανε ανέφερε ο Zhang.
Η Cosco μάλιστα σχεδιάζει το λανσάρισμα ακόμα ενός ναυπηγείου μέσα στο 2010.
Αισιόδοξη για την ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού της κλάδου είναι η Σιγκαπούρη, η οποία αναμένεται να δημοσιεύσει στα τέλη του τρέχοντος μήνα τον απολογισμό της ναυτιλιακής της βιομηχανίας του 2009.
«Ως επακόλουθο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, είδαμε μια μικρή ανάπτυξη μόνο στο δεύτερο μισό του 2009, εν συγκρίσει με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, η οποία ενισχύθηκε και από τη δραστηριότητα των offshore εταιρειών» δήλωσε η Winnie Low, Executive Director της Association of Singapore Marine.
Όπως εξήγησε η ίδια, «η Σιγκαπούρη έχει 20% μερίδιο αγοράς του παγκόσμιου ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, γεγονός που οφείλεται στη στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας, η οποία αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ ανατολής και δύσης, στις υπερσύγχρονες υποδομές, στο ευρύ φάσμα των ναυτιλιακών υπηρεσιών και στα πρότυπα μοντέλα διοίκησης έργων».
Ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος της Σιγκαπούρης, που μετρά 45 χρόνια ιστορίας, με 80 διαπιστευμένα ναυπηγεία και περίπου 7.000 επισκευές πλοίων ετησίως, συνεισφέρει με 4,6 δισ. δολάρια στο τζίρο του ναυτιλιακού της κλάδου, αντιπροσωπεύοντας το 42% των συνολικών ναυτιλιακών της δραστηριοτήτων.
Λιγότερο αισιόδοξοι για τις προοπτικές του κλάδου είναι οι ευρωπαίοι ναυπηγοεπισκευαστές. Το ολλανδικό ναυπηγείο επισκευών Damen, με έδρα στο Rotterdam, σημείωσε ύφεση στο δεύτερο μισό του 2009, λόγω των αρνητικών συνεπειών που είχε ως απόρροια η παγκόσμια οικονομική κρίση.
«Πριν από 3 χρόνια οι εργασίες μας σημείωναν ραγδαία ανάπτυξη, αλλά το τελευταίο εξάμηνο του 2009 ήταν ακόμα πιο αδύναμες από το πρώτο εξάμηνο» ανέφερε ο J. Hans van Doorn, Διευθυντής Πωλήσεων.
«Επικεντρωνόμαστε κυρίως στη Δυτική και Βόρεια Ευρώπη και οι καλύτεροι πελάτες μας προέρχονται από την Ολλανδία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Νορβηγία και τη Γερμανία, χάρη στη γεωγραφική θέση του Rotterdam και στην ηγετική θέση της πόλης ως θαλάσσιος κόμβος» πρόσθεσε.
Την ίδια ώρα, η γειτονική Βόρεια Κορέα πήρε μια σημαντική στρατηγική απόφαση να απέχει από τον κλάδο και να επικεντρωθεί σε ναυπηγοκατασκευαστικές δραστηριότητες που επιτρέπουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
«Το 1999 ιδρύσαμε μια θυγατρική ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία στο Βιετνάμ για να εισέλθουμε στον κλάδο, αλλά από την επόμενη χρονιά, και οι δύο πλατφόρμες θα επικεντρωθούν μόνο στην κατασκευή νέων πλοίων» δήλωσε ο M.H. Park, εκπρόσωπος της Hyundai MIPO Dockyard Co.