Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους, ο καλύτερος συντονισμός του μεταφορικού έργου, η προσφορά καλύτερων υπηρεσιών και η αύξηση του ποσοστού της επιβατικής κίνησης σε ημερήσια βάση.
Στο φορέα αυτό θα ενταχθούν ο Ηλεκτρικός, η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ, το Μετρό, το τραμ, ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο τμήμα της Αττικής, καθώς και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν μεταφορικό έργο εντός της Αττικής.
Κάνοντας τις σχετικές ανακοινώσεις, ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας διευκρίνισε ότι ο νέος διευρυμένος φορέας θα καθορίζει την ποιότητα των υπηρεσιών, της ασφάλειας, του τροχαίου υλικού, των υποδομών και την πολιτική του κομίστρου για όλους τους φορείς στην περιοχή της Αττικής.
Επίσης θα σχεδιάζει τις διαδρομές που θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, καθώς και τη διαδικασία ελέγχου των εισιτηρίων και είσπραξης των προστίμων για όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ακόμη, θα χρηματοδοτεί τη μελέτη και τη συντήρηση όλων των υποδομών που απαιτούνται για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.
Πιο αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τους στόχους της συγκρότησης του νέου φορέα, ζητούμενο είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 10% μέσα στο 2010 και η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 20% μέχρι το 2012, ώστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αντιπροσωπεύουν το 50% των ημερήσιων μετακινήσεων στην Αθήνα. Αυτό θα επιτευχθεί με την προσθήκη και λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, την επέκταση του τραμ στον Πειραιά και τον εκσυγχρονισμό του ΗΣΑΠ. Στόχος είναι επίσης το ποσοστό των επιβατών που δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες υπηρεσίες να ανέλθει στο 85% του συνόλου των χρηστών από 75% που είναι σήμερα.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταξύ άλλων γνωστοποίησε ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν τα εισιτήρια, τουλάχιστον μέσα στο 2010, καθώς και πως δεν αποκλείεται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών να επεκταθεί σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής.
Επίσης, επισήμανθηκε πως τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν μεγάλη «οικονομική τρύπα», από τη μη είσπραξη των εισιτηρίων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι περίπου ένας στους πέντε επιβάτες δεν πληρώνει εισιτήριο. Στα μέσα σταθερής τροχιάς το ποσοστό αυτό είναι αισθητά μικρότερο γύρω στο 5-6%, ενώ στα επίγεια μέσα το ποσοστό αυτό φτάνει και ξεπερνά το 15%.
Στο πλαίσιο αυτό γνωστοποιήθηκε πως δεν αποκλείεται να ανατεθεί η είσπραξη των εισιτηρίων σε ιδιωτικό φορέα.
Ο κ. Ρέππας ανέφερε ακόμη πως το ύψος του κομίστρου θα αποφασίζεται σε συνεννόηση του ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία, ενώ η συγχώνευση όλων των φορέων υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ θα είναι προς το παρόν λειτουργική και όχι οργανωτική, γεγονός που σημαίνει ότι παραμένουν οι επιμέρους διοικήσεις των φορέων.
Επιπλέον, δεν είναι στις επιλογές του υπουργείου να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς στα μέσα μαζικής μεταφοράς, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείονται ιδιωτικοποιήσεις.
Ακόμη έγινε γνωστό πως τα έργα που γίνονται στον ΗΣΑΠ αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο, ενώ δόθηκε η διαβεβαίωσε πως θα διατηρηθούν οι συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση προσωπικού και κυρίως οδηγών, όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις θα γίνει μέσω της αναδιάρθρωσης του συστήματος των δρομολογίων.
Επίσης, δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) κυρίως σε ό,τι αφορά τους τομείς της είσπραξης των εισιτηρίων και της τηλεματικής.
Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε πως άρχισε η παραλαβή των 220 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ