Αντίθετες δηλώνουν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην πρόταση αύξησης της περιεκτικότητας της βενζίνης σε αιθανόλη από τα σημερινά επίπεδα του 10%, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Reuters.
Αντίθετες δηλώνουν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην πρόταση αύξησης της περιεκτικότητας της βενζίνης σε αιθανόλη από τα σημερινά επίπεδα του 10%, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Reuters.
Παρότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν ότι η απόδοση των αυτοκινήτων δεν θα είναι η ίδια σε υψηλότερα επίπεδα αιθανόλης, η εμπειρία από τη Βραζιλία έχει δείξει το αντίθετο. Στη Βραζιλία, η οποία αποτελεί πρότυπο στον τομέα των βιοκαυσίμων, το πρόγραμμα αιθανόλης ξεκίνησε το 1975, μετά την κρίση του πετρελαίου που οδήγησε την οικονομία της χώρας σε ελεύθερη πτώση, καθώς εκείνη την εποχή κάλυπτε το 80% των αναγκών της με εισαγόμενο αργό πετρέλαιο .
Πλέον, η βενζίνη που κυκλοφορεί στη χώρα έχει περιεκτικότητα 20-25% σε αιθανόλη και η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία έχει προσαρμόσει τους κινητήρες των αυτοκινήτων στο πιο διαβρωτικό καύσιμο ήδη από το 1979. Σήμερα στη Βραζιλία, η αιθανόλη κατέχει μια θέση στην αγορά αντάξια της βενζίνης και οι πωλήσεις των αντίστοιχων αυτοκινήτων αυξάνονται ραγδαία.
Στις ΗΠΑ, η Υπηρεσία Προστασία του Περιβάλλοντος και το Υπουργείο Ενέργειας εξετάζουν το ενδεχόμενο αύξησης των επιπέδων αιθανόλης στη βενζίνη στο 15%. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς παραγωγούς αιθανόλης, μια τέτοια κίνηση θα σήμαινε αύξηση της ζήτησης και βελτίωση των συνθηκών στον κλάδο.
«Από τεχνικής πλευράς, αυτό θα μπορούσε να γίνει χωρίς δυσκολία (στις ΗΠΑ)», δήλωσε σχετικά ο πρώην γενικός διευθυντής της Ford και νυν διευθυντής του Center for Automotive Studies, Λουίζ Κάρλος Μέλλο.