Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010 19:18

Ενιαίο φορέα στήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων ζητεί ο ΣΕΒΕ

Τη σύσταση ενιαίου φορέα στήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων, με ανεξάρτητη διοίκηση και συμμετοχή ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ζήτησε εκ νέου σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δημήτρης Λακασάς.

Τη σύσταση ενιαίου φορέα στήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων, με ανεξάρτητη διοίκηση και συμμετοχή ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ζήτησε εκ νέου σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δημήτρης Λακασάς.

Σύμφωνα με τον κ. Λακασά, ο νέος φορέας, που θα καθορίζει την εξαγωγική στρατηγική ανά προϊόν και χώρα προορισμού, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό, θα πρέπει να τεθεί υπό την αιγίδα ενός μόνο υπουργείου ή υφυπουργείου, για να μην υπάρχουν αλληλεπικαλυπτόμενες δραστηριότητες.

Μιλώντας σε ημερίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην Αθήνα, ο κ. Λακασάς χαρακτήρισε «πολυπληθές» το υφιστάμενο σύστημα εξωστρέφειας και έκανε λόγο για απουσία εθνικής στρατηγικής και σαφή έλλειψη εθνικού brand για την αναγνωρισιμότητα των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.

Όπως επεσήμανε, οι υψηλές επιδόσεις του κλάδου των αγροτικών τροφίμων σε κρίσιμα μικροοικονομικά μεγέθη έχουν ως αποτέλεσμα, τα τελευταία χρόνια, η πορεία του να σηματοδοτεί τις εξελίξεις στις ελληνικές εξαγωγές.

Οι αγροτικές εξαγωγές ανέρχονταν πέρυσι στο 25,8% των συνολικών εξαγωγών της Ελλάδας, έχοντας υποχωρήσει οριακά από το 2008, κατά 2,7%. Η χώρα μας αποτελεί τον 21ο προμηθευτή της ΕΕ-27 αγροτικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πλειοψηφία των αγροτικών μας εξαγωγών προορίζεται στην ΕΕ-27.

Κυριότερος εξαγωγικός εταίρος της Ελλάδας για το 2009 είναι η Ιταλία, με μερίδιο 16,5% και ακολουθεί η Γερμανία με 15,2%. Αντίστοιχα, κυριότερος εξαγωγικός υποκλάδος των αγροτικών μας είναι τα παρασκευασμένα φρούτα-λαχανικά, με συνεισφορά 19,3% και οι νωποί καρποί-φρούτα, με συμβολή 16,8%.

Κατά τον κ. Λακασά, για να αναδειχτούν τα προϊόντα κάθε περιοχής επιβάλλεται να εφαρμοστούν στρατηγικές περιφερειακού μάρκετινγκ με «ενιαία ονομασία και κάτω από μια κοινή ομπρέλα επικοινωνίας».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ