«Καζάνι» που βράζει μοιάζει για ακόμη μία φορά ο Πειραιάς, καθώς την Τρίτη δεκάδες ακτοπλοϊκά δρομολόγια κινδυνεύουν να ακυρωθούν, λόγω της πρόθεσης των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ να εμποδίσουν τον απόπλου των πλοίων. Εντονες αντιδράσεις από ακτοπλόους - εμπόρους.
«Καζάνι» που βράζει μοιάζει για ακόμη μία φορά ο Πειραιάς, καθώς την Τρίτη δεκάδες ακτοπλοϊκά δρομολόγια κινδυνεύουν να ακυρωθούν, λόγω της πρόθεσης των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ να εμποδίσουν τον απόπλου των πλοίων.
Τα δύο σωματεία προχωρούν στην αυριανή κινητοποίηση, παρά το γεγονός ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) δεν έχει κηρύξει απεργία.
Την ίδια στιγμή και εν μέσω έντονων αντιδράσεων από τον εμπορικό και ακτοπλοϊκό κλάδο, τόσο η αστυνομία, όσο και το λιμενικό έχουν λάβει εισαγγελική εντολή να πράξουν τα δέοντα να τηρηθεί ο νόμος.
Αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα, ώστε να αποφευχθεί νέα «ομηρία» των επιβατών, κατέθεσε η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) προκειμένου να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική.
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της ΕΕΝ Απόστολος Βεντούρης επισκέφθηκε τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Τέντε, θέτοντάς του το ζήτημα της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού. Ο κ. Τέντες επιφυλάχθηκε για τις νόμιμες ενέργειές του.
Μετά τη συνάντηση, ο κ. Βεντούρης δήλωσε ότι «το λιμάνι του Πειραιά πρέπει να λειτουργήσει, πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν οι ναυτεργάτες θέλουν να δουλέψουν μιας και είναι καλά αμειβόμενοι εργαζόμενοι». Ανέφερε, επίσης, ότι «ο κόσμος ταλαιπωρείται τη στιγμή, που βιώνει μια μεγάλη οικονομική κρίση και οι άνθρωποι στα νησιά περιμένουν να δουλέψουν».
Έκκληση για αναστολή των κινητοποιήσεων απηύθυνε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Γ. Κασιμάτης, κάνοντας λόγο για ενέργειες που «καταδεικνύουν ανωριμότητα και καταδικάζονται στο σύνολό τους από την ελληνική κοινωνία».
«Ο εμπορικός κόσμος δεν μπορεί πλέον να επιδείξει άλλες ανοχές», είπε χαρακτηριστικά. «Δεν είναι δυνατόν σήμερα κάποιες κοινωνικές ομάδες που θεωρούν ότι θίγονται από ορισμένα μέτρα, να αποκλείουν την δυνατότητα πρόσβασης χιλιάδων ταξιδιωτών στα πλοία, σε μια περίοδο κατά την οποία η τουριστική κίνηση σχεδόν τριπλασιάζεται και το λιμάνι του Πειραιά καλείται να εξυπηρετήσει ολόκληρη την νησιωτική Ελλάδα», κατέληξε.
Εν τω μεταξύ συζητήθηκε σήμερα στο Πρωτοδικείο Πειραιά, σε τακτική δικάσιμο η διαφορά που έχει προκύψει ανάμεσα στην Adriatic Lines και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Ως γνωστόν δύο πλοία της εταιρείας, τα Ropax I και Ropax II τελούν υπό κατάληψη από συνδικαλιστές της ΠΝΟ εδώ και περίπου 15 ημέρες.
Το θέμα έχει πάρει ευρύτερες και διακρατικές διαστάσεις, ενώ η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.