Τον κίνδυνο να καταλήξουν σε βάρος της ελληνικής ακτοπλοΐας οι ρυθμίσεις που αφορούν την άρση του καμποτάζ, επισημαίνει σε ανακοίνωση της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), τονίζοντας ωστόσο ότι δεν αντιτίθεται επί της αρχής στο εν λόγω σχέδιο νόμου.
Τον κίνδυνο να καταλήξουν σε βάρος της ελληνικής ακτοπλοΐας οι ρυθμίσεις που αφορούν την άρση του καμποτάζ, επισημαίνει σε ανακοίνωση της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), τονίζοντας ωστόσο ότι δεν αντιτίθεται επί της αρχής στο εν λόγω σχέδιο νόμου.
Αναφερόμενη στις διατάξεις του ν/σ η ΕΕΝ σημειώνει ότι όλα τα κρίσιμα ζητήματα όπως η στελέχωση, ο αριθμός δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα προσεγγίσεων στους ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των συμβάσεων για την ασφάλεια, αφήνονται στην διακριτική ευχέρεια των εκάστοτε υπουργών, τόσο ως προς το αν θα εφαρμοστούν όσο και ως προς το σε ποιο μέτρο θα εφαρμοστούν.
Η ΕΕΝ κάνει λόγο επίσης λόγο για τον «κίνδυνο αθέμιτου ανταγωνισμού από τα ξένα πλοία, τα οποία θα μπορούν να εκτελούν ελεύθερα πλόες στα ελληνικά νησιά, καθώς και με δεδομένη την γραφειοκρατία του πρώην ΥΕΝ, η οποία επιβάλει τεράστιο όγκο υποβαλλόμενων δικαιολογητικών προκειμένου να εγκρίνει τις δρομολογήσεις σύμφωνα με τον ν.2932/2001».
«Φρονούμε ότι αφενός τα κριτήρια μιας τέτοιας απελευθέρωσης θα έπρεπε να τεθούν τουλάχιστο υπό την μορφή συγκεκριμένου και ορισμένου πλαισίου στον εν λόγω νόμο και στη συνέχεια απλά να εξειδικευθούν οι όροι εφαρμογής τους με την ΚΥΑ», τονίζεται στην ανακοίνωση.
«Μια τέτοιου μεγέθους νομοθετική παρέμβαση», σύμφωνα με την ΕΕΝ, «είναι τουλάχιστον αντιδημοκρατικό να μην αποτελεί αντικείμενο κοινοβουλευτικού διαλόγου, αλλά να επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια ή πολιτική σκοπιμότητα του εκάστοτε υπουργού ή σε οικονομικά συμφέροντα, που εν προκειμένω είναι τεράστια».