Το «πράσινο φως» έλαβαν από την Ε.Ε. οι British Airways, American Airlines και Iberia για την επέκταση της συμμαχίας τους – Oneworld – στις διατλαντικές πτήσεις, η οποία θα τις καταστήσει ανταγωνιστικότερες έναντι των υπόλοιπων αερομεταφορέων.
Το «πράσινο φως» έλαβαν από την Ε.Ε. οι British Airways, American Airlines και Iberia για την επέκταση της συμμαχίας τους – Oneworld – στις διατλαντικές πτήσεις, η οποία θα τις καταστήσει ανταγωνιστικότερες έναντι των υπόλοιπων αερομεταφορέων.
Η Ε. Επιτροπή ενέκρινε επίσης τη συγχώνευση της British Airways με την ισπανική Iberia.
Στόχος της μελών της Oneworld είναι να διευρύνουν τη συνθήκη με την οποία επωφελούνται της συμφωνίας «Open Skies», που έχει υπογραφεί μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. για την απελευθέρωση της διατλαντικής αεροπορίας.
Το Μάρτιο, οι τρεις αερομεταφορείς προσφέρθηκαν να παραχωρήσουν ορισμένες από τις χρονοθυρίδες τους (slots), σε μια προσπάθεια να μετριάσουν τις ανησυχίες της Κομισιόν ότι η συμφωνία για τη δημιουργία της Oneworld θα έπλητε τον ανταγωνισμό.
Η Κομισιόν επισημαίνει σε σημερινή ανακοίνωσή της ότι οι παραχωρήσεις των εταιρειών ήταν επαρκείς και ότι σταματά την έρευνα που είχε ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2009.
«Αναμένουμε την τελική απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ (DOT), ωστόσο θωρούμε ευπρόσδεκτο αυτό το σημαντικό και ζωτικής σημασίας βήμα προς τα εμπρός», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BA Γουίλι Γουόλς, σχολιάζοντας την απόφαση της Ε.Ε.
«Ο μεγάλος αριθμός νέων υπηρεσιών στα δρομολόγια από Λονδίνο προς ΗΠΑ από την συμφωνία Open Skies δείχνει ότι το Heathrow είναι ανοικτό. Μεταξύ μας, συμφωνήσαμε να διαθέσουμε του διαδρόμους υποδοχής του Heathrow στους ανταγωνιστές μας για να τους χρησιμοποιούν σε δρομολόγια προς τις ΗΠΑ. Αυτή είναι μια πρακτική απόφαση ώστε να μπορούμε να οργανώσουμε τις κοινές επιχειρήσεις και να λειτουργήσουν το συντομότερο δυνατό. Οι δεσμεύσεις των διαδρόμων παρέχουν περαιτέρω εγγύηση ότι δεν θα είναι εφικτή η απώλεια ανταγωνισμού ως αποτέλεσμα των κοινών μας επιχειρήσεων», τόνισε.
Όπως σημειώνει ο βρετανικός αερομεταφορέας σε ανακοίνωσή του, τα δικαιωμάτα απογείωσης και προσγείωσης θα είναι διαθέσιμα αν ανταγωνίστριες αερογραμμές δεν είναι σε θέση να τα αποκτήσουν μέσα από τη συνηθισμένη διαδικασία. Τα δικαιωμάτα απογείωσης και προσγείωσης δρομολογίων Λονδίνου-Νέας Υόρκης θα πρέπει απλώς να είναι διαθέσιμα αν ο αριθμός εξυπηρετήσεων στο δρομολόγιο πέσει κάτω από τα επίπεδα που έχουν επί του παρόντος ανακοινωθεί.
Η πραγματοποίηση των κοινών διατλαντικών επιχειρήσεων θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.