Μεγάλη διαρθρωτική τομή στο χώρο της θαλάσσιας κρουαζιέρας χαρακτήρισε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα κατά τη διάρκεια της συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή.
Μεγάλη διαρθρωτική τομή στο χώρο της θαλάσσιας κρουαζιέρας χαρακτήρισε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα κατά τη διάρκεια της συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή.
Σύμφωνα με την κ. Κατσέλη η θέση της ΝΔ είναι αντιφατική, καθώς είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο - που ενώ επαγγέλλεται την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς θαλάσσιας περιήγησης πρότεινε ταυτόχρονα πρόσθετους περιοριστικούς όρους, αγνοώντας πλήρως τις ρυθμίσεις που έχουν όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τις οποίες και κατέθεσε στη Βουλή σε σχετικό πίνακα.
Παράλληλα, όπως διευκρίνισε η υπουργός, η σύμβαση που προτείνεται να υπογραφεί μεταξύ και Δημοσίου και πλοιοκτητριών εταιρειών κατοχυρώνει τόσο την ασφάλεια δικαίου για τις επιχειρήσεις αφού δεν επιτρέπεται στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία να αλλάζει τις συντεταγμένες της σύμβασης, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον, εξασφαλίζει τα δικαιώματα της ναυτεργασίας και παρέχει κίνητρα για πρόσληψη Ελλήνων αξιωματικών και ναυτεργατών καθώς και για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές.
Μάλιστα, όπως είπε η κ. Κατσέλη, οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές είναι ενταγμένες στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο, δίνοντας έτσι ένα επιπλέον κίνητρο στις εταιρείες να επενδύσουν.
Σημείωσε επίσης ότι με τη σύμβαση διασφαλίζονται ενιαίοι κανόνες ως προς την τήρηση συμβατικών όρων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για το ύψος της εισφοράς, ενώ προσδιορίζονται με αναλογικό τρόπο κριτήρια, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων και η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες.
Όπως εξήγησε, το αρχικό ύψος της εισφοράς θα είναι κοινό για όλες τις εταιρείες, ενώ το ποσό που θα αποτυπωθεί στη σύμβαση θα διαφοροποιείται μόνο από τον αριθμό των λιμένων που θα επισκέπτεται κάθε κρουαζιερόπλοιο, ενώ θα υπάρχει έκπτωση της τάξεως του 7% ανά λιμένα που θα επισκέπτεται το πλοίο.
Επεσήμανε, τέλος, ότι η 12ωρη παραμονή στο λιμάνι αφετηρίας κρίνεται σκόπιμη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η επιβίβαση και αποβίβαση των επισκεπτών καθώς και να μπορέσουν οι επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο να ολοκληρώσουν την περιήγηση τους σε τόπους τουριστικού ενδιαφέροντος και να κινηθούν στην αγορά των λιμανιών.
«Πρόκειται για μία τομή που ωφελεί την εθνική μας οικονομία, καθώς αίρει περιορισμούς και εμπόδια, και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο σε έναν τομέα στον οποίο διαθέτουμε ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συνιστά μέρος μιας συνολικής πολιτικής για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, την αξιοποίηση των λιμένων και των μαρίνων. Περιλαμβάνει, πέραν από την άρση του καμποτάζ την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας και εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων των πλοίων και την ανάπτυξη τουριστικών υπηρεσιών», τόνισε η κ. Κατσέλη καταλήγοντας.
Το νομοσχέδιο καταψηφίζουν επί της αρχής η ΝΔ, το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο ΛΑΟΣ εξέφρασε επιφυλάξεις για άρθρα του νομοθετήματος.