Η αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών της Βουλγαρίας το 2010 προβλέπεται να προσεγγίσει το 1,2 δισ. δολ., καταγράφοντας ελαφριά αύξηση σε σχέση με το 2009, εκτιμά η εταιρεία Business Monitor International (BMI).
Η αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών της Βουλγαρίας το 2010 προβλέπεται να προσεγγίσει το 1,2 δισ. δολ., καταγράφοντας ελαφριά αύξηση σε σχέση με το 2009, εκτιμά η εταιρεία Business Monitor International (BMI).
Το 2009 ιδιαίτερα δύσκολο για τους καταναλωτές, καθώς σημειώθηκαν μεγάλες μειώσεις στις πωλήσεις ορισμένων κατηγοριών ηλεκτρονικών οικιακής χρήσης. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών υποχώρησαν, ενώ το ενδιαφέρον των καταναλωτών κατευθύνθηκε σε μεγάλο βαθμό προς τους τηλεοπτικούς δέκτες χαμηλού κόστους. Η αύξηση της ανεργίας και η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών συνέχισαν να τροφοδοτούν την αρνητική κατάσταση της αγοράς και στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Ωστόσο, σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα η εταιρεία εκτιμά πως θα υπάρξει αναζωογόνηση της αγοράς με αποτέλεσμα το συνολικό της μέγεθος να προσεγγίσει το 1,5 δισ. δολ. έως το 2014, κυρίως εξαιτίας της αύξησης των πωλήσεων συγκεκριμένων ψηφιακών προϊόντων, όπως φορητών υπολογιστών και ψηφιακών τηλεοπτικών δεκτών.
Πιο συγκεκριμένα, το 2010 η αγορά οικιακού ηλεκτρονικού εξοπλισμού (hardware) της Βουλγαρίας προβλέπεται να προσεγγίσει τα 636 εκατ. δολ., καταγράφοντας οριακή αύξηση της τάξης του 2% σε σχέση με το 2009, ενώ μεταξύ των άκρων της περιόδου 2010 – 2014 η σχετική αύξηση προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 6,1%, εκτιμά η BMI. Παράλληλα, η αγορά εξοπλισμού αναπαραγωγής ήχου και εικόνας προβλέπεται να διευρυνθεί το 2014 κατά 5,1% σε σχέση με το 2009, κυρίως εξαιτίας της ενίσχυσης των πωλήσεων συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων, όπως τηλεοράσεων LCD, φορητών συσκευών ήχου και εικόνας κ.λπ.
Balkan Markets Daily