Η εμπιστοσύνη των ρουμάνων καταναλωτών τον Ιούνιο κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων 10 ετών υποστηρίζουν τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας Consumer Confidence Barometer που πραγματοποίησε η εταιρεία GfK.
Η εμπιστοσύνη των ρουμάνων καταναλωτών τον Ιούνιο κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων 10 ετών υποστηρίζουν τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας Consumer Confidence Barometer που πραγματοποίησε η εταιρεία GfK.
Τα μέτρα για την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων που εφάρμοσε πρόσφατα η κυβέρνηση συνέβαλαν στη επιδείνωση της γενικής οικονομικής κατάστασης και ευθύνονται στο μεγαλύτερο βαθμό για την υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, καθώς το 90% του πληθυσμού φαίνεται να δέχεται αρνητικές επιδράσεις από τα μέτρα, υποστηρίζει η έρευνα. Οι πολίτες της Ρουμανίας είναι επίσης ιδιαίτερα απαισιόδοξοι αναφορικά με το μέλλον, καθώς το 78% του συνόλου δεν προβλέπει αναστροφή των αρνητικών οικονομικών τάσεων στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα, ενώ τον Ιούνιο του 2009 τρεις στους δέκα πολίτες της χώρας προσδοκούσαν πως η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους θα επιδεινωθεί στους αμέσως επόμενους 12 μήνες, το σχετικό ποσοστό έναν ακριβώς χρόνο μετά σχεδόν διπλασιάστηκε με αποτέλεσμα να προσεγγίσει το 65%. Μόλις το 6% των πολιτών προσδοκά πως η οικονομική του κατάσταση θα βελτιωθεί στους άμεσους επόμενους 12 μήνες, ενώ το 23% εκτιμά πως αυτή θα παραμείνει αμετάβλητη.
Επίσης, η εμπιστοσύνη των πολιτών στην ασφάλεια της απασχόλησης (η οποία συνδέεται άμεσα με τις προοπτικές της οικονομικής κατάστασης) υποχώρησε σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση, καθώς μόλις το 4% του συνόλου δηλώνει σίγουρο για τη θέση εργασίας του.
Balkan Markets Daily