Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) δεν αντιτίθεται επί της αρχής στο σχέδιο νόμου περί άρσης της απαγόρευσης του καμποτάζ στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται σε υπόμνημα που κατέθεσαν χθες οι εκπρόσωποι της Ένωσης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) δεν αντιτίθεται επί της αρχής στο σχέδιο νόμου περί άρσης της απαγόρευσης του καμποτάζ στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται σε υπόμνημα που κατέθεσαν χθες οι εκπρόσωποι της Ένωσης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Πρώτιστο μέλημα της ΕΕΝ, όπως επισημαίνεται, είναι η διασφάλιση των συμφερόντων των ελληνικών και κοινοτικών κρουαζιερόπλοιων καθώς και των εργασιακών συμφερόντων των Ελλήνων ναυτικών.
Η Ένωση ζητά, μάλιστα, όποια νομοθετική παρέμβαση επιχειρείται προς την κατεύθυνση της απελευθέρωσης, να γίνεται με σαφή και ορισμένο τρόπο, καθώς, όπως αναφέρει, το σύστημα εφαρμογής των εκάστοτε νέων ρυθμίσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ενέχει κινδύνους αυθαιρεσίας και περιέχει λόγω των εγγενών δυσλειτουργιών του, στρεβλώσεις, οι οποίες θα καταλήξουν σε βάρος της Ελληνικής Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Σχετικά με το νομοσχέδιο η ΕΕΝ σημειώνει ότι η προώθηση του ελληνικού “homeporting” (ελληνικά λιμάνια εκκίνησης για κρουαζιέρες) είναι αμφίβολο ότι θα μπορέσει να επιτευχθεί στην πράξη καθώς το νομοσχέδιο που δεν προσφέρει μια καθαρά ελκυστική λύση και θα δημιουργήσει σειρά δυσκολιών κυρίως εξαιτίας των εμποδίων και δυσλειτουργιών της ελληνικής διοίκησης.
Για τους Ελληνες ναυτικούς, η Ένωση υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει καμία ρύθμιση η οποία να θέτει τα θεμέλια μιας μακροπρόθεσμης πολιτικής για την ανάπτυξη και εξέλιξη του ναυτεργατικού κλάδου στην κρουαζιέρα.
Όπως εξηγεί η ΕΕΝ , «ορίζεται ότι θα δοθούν κίνητρα για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών στα κρουαζιερόπλοια αλλά αυτό θα γίνεται στο πλαίσιο της σύμβασης. Η ανάληψη συμβατικής υποχρέωσης για την απασχόληση των ναυτικών αφενός αφήνει περιθώρια για ''κατ΄ιδίαν διαπραγματεύσεις'' μεταξύ Διοίκησης και πλοιοκτητών που αφενός θα αποβούν σε βάρος του ακριβού Έλληνα ναυτικού και αφετέρου δεν παρέχει κανένα ουσιαστικό κίνητρο για μακροημέρευση του μέτρου και την εξασφάλιση των Ελλήνων ναυτικών».
Η επιβολή της απασχόλησης δεν είναι μόνο απωθητική ως προς την προσέλκυση ξένων εταιρειών, υποστηρίζει η ΕΕΝ, αλλά επίσης δεν προσφέρει και ουσιαστική λύση σε αυτούς που επιχειρεί να προστατεύσει, αφού δεν κάνει τίποτε για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά τους.
Όσο για τους Έλληνες ναυτικούς κουβέρτας-μηχανής, εκεί, σύμφωνα με την Ένωση, δεν υπάρχει πρόβλημα ούτε ανταγωνιστικότητας ούτε επαγγελματικής κατάρτισης άλλωστε αυτό πολλοί εξ αυτών εργάζονται ήδη σταθερά σε ξένα κρουαζιερόπλοια, αλλά με αξιοκρατικές προσλήψεις.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ