Τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, μετά την πολύωρη γενική συνέλευση των ομοσπονδιών τους.
Τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, μετά την πολύωρη γενική συνέλευση των ομοσπονδιών τους.
Η σχετική απόφαση ελήφθη δια βοής και όχι με μυστική ψηφοφορία που προβλέπει το καταστατικό.
«Όλος αυτός ο κόσμος που βλέπετε γύρω σας δίνει ό,τι έχει και δεν έχει για να μην χάσει αυτό που λέγεται περιουσιακό του στοιχείο», δήλωσε ο Γιώργος Τζωρτζάτος, πρόεδρος των Συνδικάτων Χερσαίων Μεταφορών, μετά την ολοκλήρωση της γενικής συνέλευσης.
«Δεν ήρθαμε να κάνουμε μνημόσυνο στις άδειές μας αλλά να πανηγυρίσουμε όπως οι πρόγονοί μας όταν πήγαιναν σε μάχη», επεσήμανε σε άλλο σημείο των δηλώσεών του ο κ. Τζωρτζάτος, ενώ ευχαρίστησε όσες κοινωνικές ομάδες συμπαραστέκονται στον κλάδο.
Αναλαμβάνει ρόλο ο στρατός
Αποφασισμένη για την εφαρμογή της πολιτικής επιστράτευσης των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης είναι η κυβέρνηση.
Όπως ανακοινώθηκε μετά τη συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής Επιτροπής η άρνηση των ιδιοκτητών ΦΔΧ να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης, πλήττει το κοινωνικό σύνολο και αντιμετωπίζεται άμεσα με τα ακόλουθα μέτρα:
1. Τα βυτιοφόρα Ιδιωτικής Χρήσης εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών.
2. Οι Ένοπλες Δυνάμεις με τα δικά τους μέσα διασφαλίζουν ήδη -σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο- την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων (αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, Νοσοκομεία, κ.ο.κ).
Αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλλουν, εφ’ όσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.
3. Τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης.
4. Οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοσθούν αμέσως σε βάρος των παραβατών.
Επίδοση φύλλων πορείας
Εξάλλου, τα φύλλα πορείας, μετά από περίπου 48 ώρες, άρχισαν από το απόγευμα να επιδίδονται μαζικά. Η διαδικασία, σύμφωνα με την Αστυνομία, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Νομαρχίας Πειραιά, η διαδικασία αποστολής των αποφάσεων επίταξης στους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων υγρών καυσίμων και φορτηγών Δημόσιας Χρήσεως, σε εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Πρωθυπουργού.
Η αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχίας, στο πλαίσιο της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας, επέδωσε στην Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά τα φύλλα επίταξης για το σύνολο των 3.032 βυτιοφόρων υγρών καυσίμων και φορτηγών δημόσιας χρήσης που έχουν έδρα την Νομαρχία Πειραιά και αφορούν 1.763 Νομαρχιακά (έως 8 τόνους), 1.050 Εθνικών Μεταφορών κοινού φόρτου εκ των οποίων 133 βυτία υγρών καυσίμων και 219 Διεθνών Μεταφορών (ψυγεία και κοινού φόρτου).
Επίσης, στάλθηκαν αποφάσεις επίταξης για τα Επικαθήμενα/Ρυμουλκούμενα οχήματα, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε 3.592.
Eλαφρώς βελτιωμένη η κατάσταση στην αγορά καυσίμων
Έν τω μεταξύ, ελαφρώς βελτιωμένη είναι η κατάσταση στην αγορά καυσίμων καθώς από το πρωί επετράπη η κίνηση των ΙΧ βυτιοφόρων, ιδιοκτησίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, για τον εφοδιασμό των πρατηρίων. Παρ' όλα αυτά δεν λείπουν οι ουρές αυτοκινήτων στα πρατήρια.
Διαφορετική είναι η κατάσταση στα νησιά, καθώς τα βενζινάδικα έχουν «στεγνώσει» εδώ και δύο μέρες. Ελλείψεις παρατηρούνται και σε άλλα καταναλωτικά αγαθά, κυρίως σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
Τέλος, σε μια προσπάθεια να εφοδιαστεί όσο το δυνατόν συντομότερα η αγορά, κυρίως από καύσιμα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας υπέγραψε απόφαση με την οποία αίρονται τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων Δημόσιας και Ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, κατ' εξαίρεση, από σήμερα το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή.
ΝΔ
Βολές κατά της κυβέρνησης εκτοξεύδει η ΝΔ, υποστηρίζοντας πως «οι άστοχοι χειρισμοί της, η συμβολή της στη δημιουργία ακραίων καταστάσεων, η επιλογή επίσης ακραίων λύσεων, δημιούργησαν το αδιέξοδο των τελευταίων ημερών. Με θύματα όλους τους Έλληνες πολίτες».
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης, τονίζει ότι «η ευθύνη είναι 100% της κυβέρνησης. Το τίμημα το πληρώνει 100% η Ελλάδα».
ΛΑΟΣ
«Ούτε η κυβέρνηση μπορεί να συμπεριφέρεται σαν …"τρελό φορτηγό", ούτε οι φορείς να οδηγούνται "με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά" μακριά από την πραγματικότητα…», σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑΟΣ, Κωστής Αϊβαλιώτης.
ΣΥΡΙΖΑ
Την απόσυρση του σχετικού νομοσχεδίου ζητεί από την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης.
«Η κυβέρνηση, έστω και την ύστατη στιγμή, οφείλει να αποσύρει το απαράδεκτο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή, τουλάχιστον, να δηλώσει ότι το "παγώνει", ανοίγοντας έναν ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και την κοινωνία, προκειμένου να αναζητήσει τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις, αλλά και για να αποτρέψει την παράδοση των οδικών μεταφορών σε μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και σε καρτέλ», δήλωσε ο κ. Λαφαζάνης.
ΣΕΤΕ: Η κυβέρνηση να εφαρμόσει τους νόμους
«Η οικονομική ανόρθωση και η αξιοπιστία της χώρας είναι τα δυο κύρια ζητούμενα της κρίσιμης περιόδου που διανύουμε. Στο πλαίσιο αυτό, η βούληση και η αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να εξασφαλίσει μέσω της τήρησης των νόμων την ομαλή λειτουργία της αγοράς, είναι ιδιαίτερα καθοριστική», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Καλεί παράλληλα την κυβέρνηση «να επιδείξει τη δέουσα αποφασιστικότητα, να εφαρμόσει τους νόμους, να αποκαταστήσει και να εγγυηθεί τη λειτουργία της οικονομίας, παράλληλα με το αίσθημα ηρεμίας που είναι ιδιαίτερα αναγκαίο σήμερα στο κοινωνικό σύνολο».
Ο ΣΕΤΕ υπογραμμίζει ακόμη πως «η όποια ολιγωρία σε αυτήν την προσπάθεια και η όποια αστοχία στην επίτευξη αυτών των στόχων θα προξενήσει ανυπολόγιστες ζημιές στην οικονομία και την κοινωνία».
Τέλος, καλεί όλες τις επιχειρηματικές τάξεις να υποστηρίζουν κάθε προσπάθεια ομαλοποίησης της κατάστασης και να αποφεύγουν την καταστροφολογία.