Ακρίβυνε κατά 5% το οικογενειακό «καλάθι» του μέσου νοικοκυριού στην Ελλάδα το 2010 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ).
Ακρίβυνε κατά 5% το οικογενειακό «καλάθι» του μέσου νοικοκυριού στην Ελλάδα το 2010 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ).
Όπως προέκυψε από έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ, με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το οικογενειακό καλάθι ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού ανήλθε στα 2115,11 ευρώ τον Ιούνιο του 2010, ενώ τον Ιούνιο του 2009 κόστιζε 2010,15 ευρώ. Ακρίβυνε δηλαδή κατά 104,97 ευρώ (ποσοστό 5%).
Αναλυτικότερα σημειώθηκε αύξηση:
α) κατά 19% στις τιμές της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω της επιβολής ειδικού φόρου κατανάλωσης στα είδη αυτά
β) κατά 18% στις τιμές της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.
γ) κατά 8% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.
δ) Κατά 5% στην ομάδα «¶λλα αγαθά και υπηρεσίες'», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων-ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών
«Η σημαντική αύξηση που σημειώθηκε μέσα σε ένα χρόνο στις τιμές των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών ΕΛΚΕΚΑ Βασίλης Λύγκας.
«Το ΕΛΚΕΚΑ, αναδεικνύει το πρόβλημα της ακρίβειας και καλεί τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα στις τιμές των προϊόντων στα ράφια πριν προβούν σε οποιαδήποτε αγορά προϊόντος. Παράλληλα καλεί την κυβέρνηση να πάρει μέτρα και με τους μηχανισμούς της να ελέγχει την κερδοσκοπία των επιχειρήσεων», πρόσθεσε.
Πάντως, σημειώνεται ότι η έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ κατέγραψε μείωση κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά»', λόγω μείωσης των τιμών στα είδη: ελαιόλαδο, γιαούρτι, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά.
Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, μοσχάρι νωπό, πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ