Σε ανοδική τροχιά κινείται η εγχώρια αγορά των υπηρεσιών οργάνωσης συνεδρίων και εκθέσεων, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη «Οργάνωση Συνεδρίων και Εκθέσεων» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.
Σε ανοδική τροχιά κινείται η εγχώρια αγορά των υπηρεσιών οργάνωσης συνεδρίων και εκθέσεων, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη «Οργάνωση Συνεδρίων και Εκθέσεων», που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.
Σύμφωνα με την έρευνα, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς (σε αξία) αυξήθηκε κατά 3% το 2009/2008. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στις υπηρεσίες οργάνωσης συνεδρίων, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς (σε αξία) παρουσίασε διαχρονική άνοδο την περίοδο 2007-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 9%.
Σε παγκόσμια κλίμακα, η Ελλάδα βρίσκεται στη δέκατη ένατη θέση όσον αφορά στη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων, με βάση την ετήσια έρευνα του οργανισμού «International Congress and Convention Association» (ICCA), ωστόσο κατέχει πολύ χαμηλό μερίδιο στη διεθνή αγορά.
Στην οργάνωση συνεδρίων δραστηριοποιούνται κυρίως οι επαγγελματίες διοργανωτές συνεδρίων (Professional Congress Organizers - PCOs), επιχειρήσεις οι οποίες ως επί το πλείστον είναι τουριστικά γραφεία. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων αυτών είναι μικρομεσαίου μεγέθους.
Σημαντική παρουσία στον κλάδο, εκτός από τους PCOs, έχουν τα συνεδριακά κέντρα και τα ξενοδοχεία με συνεδριακές υποδομές, οι εταιρείες οπτικοακουστικών μέσων, καθώς και εταιρείες που προσφέρουν εύρος υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διοργάνωση και υποστήριξη συνεδρίων.
Δυναμική αγορά παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη μελέτη της Icap, αποτελεί και ο κλάδος της οργάνωσης εμπορικών εκθέσεων. Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς των υπηρεσιών οργάνωσης εκθέσεων (σε αξία) παρουσίασε διαχρονική άνοδο την περίοδο 2007-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,7%.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου είναι μικρομεσαίου μεγέθους, κάποιες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται και σε διεθνές επίπεδο. Στον εν λόγω κλάδο εκτός από τις εταιρείες-οργανωτές εκθέσεων σημαντικό ρόλο έχουν και τα εκθεσιακά κέντρα και οι εταιρείες σχεδιασμού εκθεσιακών περιπτέρων. Οι εκθέσεις και ειδικά οι επαγγελματικές, παρουσιάζουν μια μακρόχρονη και σταθερά επαναλαμβανόμενη εποχικότητα και τοπικότητα.
Όπως δείχνει η μελέτη, η Ελλάδα φιλοξενεί πολλές διεθνείς εκθέσεις εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης, γεγονός το οποίο οι εταιρείες του κλάδου φαίνεται να έχουν εκμεταλλευτεί σε μεγάλο βαθμό. Δυναμική είναι τέλος η παρουσία ορισμένων ελληνικών εταιρειών διοργάνωσης εκθέσεων και στο εξωτερικό.