Στη διαγραφή όλων των χρεών της Τραινοσέ προς τον ΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ, αλλά και των χρεών του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, προχωρεί η κυβέρνηση με το σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού, που αναμένεται να παρουσιαστεί στο πρώτο μετά το Δεκαπενταύγουστο υπουργικό συμβούλιο.
Στη διαγραφή όλων των χρεών της Τραινοσέ προς τον ΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ, αλλά και των χρεών του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, προχωρεί σύμφωνα με πληροφορίες της «Ναυτεμπορικής», η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και Τραινοσέ».
Παράλληλα, το κράτος αναλαμβάνει όλα τα χρέη του ΟΣΕ απέναντι σε τρίτους, τα οποία εκτιμώνται σε μερικά δισεκατομμύρια ευρώ.
Το σχέδιο εξυγίανσης του πιο ελλειμματικού οργανισμού του Δημοσίου αναμένεται να παρουσιαστεί στο πρώτο μετά το Δεκαπενταύγουστο υπουργικό συμβούλιο και μεταξύ άλλων προβλέπει μείωση προσωπικού, αύξηση τιμής εισιτηρίων, περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων, είσοδο ιδιωτών στην Τραινοσέ και επεκτάσεις του Προαστιακού. Στόχος, η εξυγίανση του Οργανισμού, καθώς οι συσσωρευμένες ζημιές ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά το σχέδιο εξυγίανσης κάνει λόγο για απαλλαγή του oργανισμού από τα χρέη του, μεγάλο μέρος των οποίων θα επωμιστεί το Δημόσιο. Σε αντάλλαγμα της διαγραφής, πρόκειται να μεταβιβαστεί όλη η ακίνητη περιουσία του στο Δημόσιο, με εξαίρεση τη σιδηροδρομική υποδομή.
Η είσοδος ιδιωτών σε ποσοστό 49% και η εκχώρηση του μάνατζμεντ της Τραινοσέ προκρίθηκαν ως οι μοναδικές λύσεις για την επιβίωση της εταιρείας που από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας είχε ζημιές.
Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης τη μείωση του προσωπικού κατά το ήμισυ, με μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, κάτι πάντως, που ήδη εγείρει έντονες αντιδράσεις στους κόλπους των εργαζομένων. Βασικός στόχος είναι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε όλες συνολικά τις εταιρείες του ΟΣΕ κατά 3.250 άτομα από περίπου 6.100 που είναι σήμερα.
Επιπρόσθετα, δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι περικοπές στις δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων. Στο σχετικό νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η κατάργηση από 1/1/2011 ατελειών και μειωμένων εισιτηρίων, αλλά και κάθε είδους τιμολογιακών υποχρεώσεων που επέβαλε το Δημόσιο έως σήμερα στην Τραινοσέ.
Τέλος, προβλέπεται η προκήρυξη διαγωνισμών για την ανάληψη δρομολογίων υπό καθεστώς επιδότησης (άγονες γραμμές).