Μετακίνηση πλεονάζοντος τακτικού προσωπικού προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο. Από τον ΟΣΕ/ΕΔΙΣΥ θα μετακινηθούν 1.600 εργαζόμενοι και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ άλλοι 751.
Μετακίνηση πλεονάζοντος τακτικού προσωπικού προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.
Πιο συγκεκριμένα, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μετακινηθούν συνολικά 751 εργαζόμενοι (ποσοστό 45% επί του συνόλου του προσωπικού), 120 από τον τομέα σιδηροδρομικής έλξης, 380 από τον τομέα σιδηροδρομικής κίνησης, 30 από τον τομέα οδικών μέσων και λεωφορείων, 140 από τον τομέα , οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης και 81 από τον τομέα ζύγισης και φόρτωσης.
Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης του ΕΔΙΣΥ, θα μετακινηθούν συνολικά 1.600 εργαζόμενοι (ποσοστό 37% επί του συνόλου του προσωπικού), 520 από τον τομέα σχεδίασης και διαχείρισης δικτύου και εγκαταστάσεων, 380 από τον τομέα συντήρησης τροχαίου υλικού, 330 από τον τομέα διαχείρισης κυκλοφορίας και 370 από τον τομέα ανάπτυξης, οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης.
Δ. Ρέππας: Ούτε μια απόλυση
Διαβεβαιώσεις ότι δεν θα γίνει ούτε μια απόλυση, αλλά και ότι δεν θα μειωθούν οι τακτικές αποδοχές των εργαζομένων του ΟΣΕ παρείχε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του Οργανισμού.
«Υπερασπιζόμαστε τους εργαζόμενους και το δικαίωμά τους στην εργασία, το οποίο διασφαλίζουμε», υπογράμμισε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε: «Από την πρώτη στιγμή θέσαμε το όριο και μείναμε αμετακίνητοι για να πετύχουμε τελικώς να μην γίνουν απολύσεις. Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές».
Αναφερόμενος στο προωθούμενο νομοσχέδιο επεσήμανε πως η κυβέρνηση, με την πρωτοβουλία της αυτή «απαλλάσσει τον Έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη». Όπως εξήγησε, το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από ένα δισ. ευρώ.
«Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα δισεκατομμύριο είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το Ελληνικό Δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων που έχει περικοπεί», ανέφερε ο υπουργός.
Εξήγγειλε παράλληλα ότι η θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά μετοχική σύνθεση και αναζητά -με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία- ιδιώτη επενδυτή, με προοπτική συμμετοχής του και στο μάνατζμεντ.
Δήλωσε επίσης ότι για τη ΓΑΙΑΟΣΕ προβλέπεται η δυνατότητα συνεργασίας και με ιδιώτες για την αξιοποίηση και ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού (π.χ, σταθμών), ενώ ανακοίνωσε την ίδρυση Σχολής ΟΣΕ.
Ο κ. Ρέππας διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση υπερασπίζεται τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, σημειώνοντας πως το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που προωθείται οδηγεί στην εξυγίανση. «Η αναγκαία εξυγίανση είναι ο ενδιάμεσος σταθμός για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο ένα σύγχρονο, βιώσιμο σιδηρόδρομο, που ως φιλοπεριβαλλοντικό μέσο, είναι μέσο επιλογής», υπογράμμισε.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα μπει τέλος «στα "μαύρα βαγόνια" και στα "μαύρα κτίρια". Στα "μαύρα βαγόνια" που μετέφεραν εμπορεύματα και στα "μαύρα κτίρια" που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων», αλλά και «σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη».
«Το σχέδιο είναι πλήρες και αξιόπιστο, με στόχους, χρονοδιάγραμμα και ενδιάμεσες δράσεις και πρωτοβουλίες που εγγυώνται την επιτυχία του», τόνισε ο υπουργός.
Χ. Τσιόκας: Από το 2011 ο ΟΣΕ δεν θα είναι ελλειμματικός
Αισιόδοξος για το μέλλον του ΟΣΕ, εμφανίστηκε νωρίτερα και ο γ.γ. υποδομών Χ. Τσιόκας, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real fm. O κ. Τσιόκας εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι από το επόμενο έτος ο Οργανισμός δεν θα είναι ελλειμματικός, καθώς όπως είπε- κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με μετατάξεις και πιθανές συνταξιοδοτήσεις αλλά και με περικοπές στο κόστος μισθοδοσίας.
«Ένας ελλειμματικός οργανισμός όπως ο ΟΣΕ, με 10 δισ. και πλέον χρέος, με αυτό το πρόγραμμα εξυγιαίνεται. Δηλαδή μέσα στο 2011 με βάση το σχέδιο ο Έλληνας φορολογούμενος θα πάψει να πληρώνει το χρέος και το έλλειμμα. Ο ΟΣΕ θα μείνει όρθιος , ανοιχτός με εξυγίανση χωρίς παραγωγή ελλειμμάτων και θα κυκλοφορεί στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου» σημείωσε ο γενικός γραμματέας υποδομών.
Διευκρίνισε ότι δεν θα υπάρξει καμία μείωση στο βασικό μισθό με τις τριετίες, ενώ υπογράμμισε ότι δεν θα υπάρξει καμία απόλυση, αφού το πλεονάζων προσωπικό θα μεταγάγει σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, που όντως έχουν ανάγκη και έτσι και αλλιώς το δημόσιο θα έπαιρνε» Εκτιμάται ότι 2.800 εργαζόμενοι θα αποσπαστούν από τον ΟΣΕ με τους 1.000 να βγαίνουν σε σύνταξη.
Πρόσθεσε δε ότι δε θα κλείσει καμία γραμμή αλλά τα δρομολόγια θα αποφασίζονται από τις εταιρίες που θα έχουν τα δικαίωμα του ΟΣΕ, ενώ πρόσθεσε ότι προβλέπεται επιδότηση 50 εκατομμυρίων για άγονες γραμμές. Σε ότι αφορά τα εισιτήρια, παραδέχθηκε ότι θα είναι ακριβότερα, αλλά όχι περισσότερο από εκείνα του αεροπλάνου ή των λεωφορείων.
ΝΔ: Κίνδυνος εκτροχιασμού με μηχανοδηγό το ΠΑΣΟΚ
Εν τω μεταξύ, έντονη ήταν η κριτική της ΝΔ για τους χειρισμούς της κυβέρνησης όσον αφορά στον ΟΣΕ. Με αφορμή την παρουσίαση από τον κ. Ρέππα του σχετικού νομοσχεδίου, ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, έκανε λόγο για αδράνεια και καθυστερήσεις, υπενθυμίζοντας ότι τα θεμέλια για την αναδιάρθρωση του Οργανισμού είχε θέσει η ΝΔ.
«Είναι γνωστό ότι η ανασυγκρότηση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας, τον Αύγουστο του 2008, με την παρουσίαση του σχεδίου οικονομικής και διοικητικής αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ», σχολιάζει ο κ. Καλαφάτης.
«Το "πάγωμα" του σχεδίου αυτού από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εδώ και 11 μήνες, η επιλογή της αδράνειας αφενός και της προσφυγής στο ΔΝΤ αφετέρου, η απουσία στοιχειώδους ενημέρωσης πόσο μάλλον δημόσιας διαβούλευσης για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αποτυπώνουν την αμηχανία και την αδυναμία της κυβέρνησης να χειριστεί αποτελεσματικά ένα τόσο σημαντικό ζήτημα», σημειώνει και καταλήγει:
«Η Νέα Δημοκρατία είχε βάλει τις "ράγες". Με μηχανοδηγό, όμως, το ΠΑΣΟΚ, το τραίνο κινδυνεύει να "εκτροχιαστεί". Και, γι' αυτόν το λόγο, θα είναι υπόλογο απέναντι, τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στην Ελληνική κοινωνία"».