Διχογνωμία μεταξύ κυβερνητικών στελεχών φαίνεται να υπάρχει στο ενδεχόμενο επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την παροχή κινήτρων για την αγορά μοντέλων αντιρρυπαντικών προδιαγραφών.
Διχογνωμία μεταξύ κυβερνητικών στελεχών φαίνεται να υπάρχει στο ενδεχόμενο επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την παροχή κινήτρων για την αγορά μοντέλων αντιρρυπαντικών προδιαγραφών.
Σχολιάζοντας δημοσιεύματα του Τύπου, κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών τόνιζε ότι υπάρχει όντως σχετική εισήγηση, αν και είναι «ακριβή» για το κράτος και εξετάζεται, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση.
Την ίδια στιγμή, σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κινούνται οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά, με τον Αύγουστο να καταγράφει τη χαμηλότερη επίδοση της 15ετίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τον περασμένο μήνα η πτώση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το 68,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και το 65,3% σε σχέση με το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004 -2009.
Πωλήσεις
Σε απόλυτους αριθμούς, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 7.167 μονάδες (οχήματα) από τις 20.652, που ήταν πέρσι τον Αύγουστο. Το οκτάμηνο Ιανουάριος - Αύγουστος οι πωλήσεις έφτασαν συνολικά τις 117.237 μονάδες, έναντι 200.000 πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 41,14%.
Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το κράτος εισέπραττε ετησίως, στο παρελθόν, πλέον του 1,5 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% σε σχέση με το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε περίπου 1 δισ. ευρώ. Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 640 εκατ. ευρώ.
Ως εκ τούτου, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους, που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010 -ήτοι 980 εκατ. ευρώ- θα είναι της τάξης των 350 εκατ. ευρώ.
Ο ΣΕΕΑ
Ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι, η πολιτεία πρέπει επειγόντως να λάβει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επίσης επιτυχημένα παραδείγματα, που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της Ε.Ε. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας υψηλής φορολογίας, θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα (π.χ. σε 20-25%) και η ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.
Στον κλάδο του αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται ιστορικά περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια και η μείωση στην απασχόληση και την επιχειρηματικότητα, που καταγράφουν τα επίσημα στοιχεία, υπερβαίνει το 10%.