Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου 2010 15:05

Ακαρπη η συνάντηση Δ. Ρέππα - ιδιοκτητών ΦΔΧ

Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η συνάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.

Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η συνάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.

Οι συνδικαλιστές μετά τη συνάντηση δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και κάλεσαν την κυβέρνηση έστω και την ύστατη αυτή στιγμή να δώσει λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιώργος Τζωρτζάτος ανέφερε πως η συζήτηση δεν κατέληξε πουθενά, καθώς, όπως σημείωσε, η κυβέρνηση κατανοεί το πρόβλημά τους αλλά δεν μπορεί να το επιλύσει.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Βυτιοφορέων Γιώργος Τσάμος γνωστοποίησε ότι στη συνάντηση συζητήθηκαν οι νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο και αφορούν το συνταξιοδοτικό, το ασφαλιστικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Ζήτησαν να τους δοθούν εγγράφως αυτές οι διαβεβαιώσεις, κάτι, που όπως ανέφερε ο κ. Τσάμος, ο υπουργός αρνήθηκε.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ρυθμίσεις αυτές για τα τρία συγκεκριμένα θέματα, δεν περιλαμβάνονται στο επίμαχο νομοσχέδιο, καθώς, όπως εξήγησε κυβερνητική πηγή, είναι ζητήματα, την αρμοδιότητα των οποίων έχουν άλλα υπουργεία, τα οποία θα καταθέσουν τις ρυθμίσεις αυτές σε δικά τους νομοσχέδια. Η ίδια πηγή πρόσθεσε ότι σε περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς, υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του κ. Τσάμου στη συνάντηση οι αυτοκινητιστές ζήτησαν να παραμείνει το 35% της αξίας της αδείας και η μεταβατική περίοδος να γίνει από τρία σε πέντε χρόνια, κάτι που όπως είπε δεν δέχθηκε ο υπουργός. Πρόσθεσε επίσης ότι οι αυτοκινητιστές κατανοούν και τη θέση της κυβέρνησης και για το λόγο αυτό μείωσαν από 10 σε πέντε τα βασικά τους αιτήματα, αλλά λύση δεν έχει δοθεί και για το λόγο αυτό θα συνεχίσουν να παρατάσσουν τα οχήματά τους στις εθνικές οδούς. Όμως εμφανίστηκε καθησυχαστικός ότι δεν πρόκειται να παρατηρηθεί έλλειψη καυσίμων, καθώς από τη μια πλευρά τα βυτιοφόρα των εταιριών προμηθεύουν τα πρατήρια, ενώ και οι ίδιοι καλύπτουν τις ανάγκες σε καύσιμα τα πλοία, τα αεροδρόμια και τα νοσοκομεία.

Την Τετάρτη αντιπροσωπεία των αυτοκινητιστών θα μεταβεί στη βουλή, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, όπου συζητείται το νομοσχέδιο. Παράλληλα, φτάνουν στην Αθήνα και οι πρόεδροι Ομοσπονδιών από άλλες περιοχές της Ελλάδος προκειμένου να συζητήσουν την κατάσταση και να αποφασίσουν για την περαιτέρω πορεία.

ΚΚΕ: Η κυβέρνηση οδηγεί σε αδιέξοδο χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες

Επίθεση στην κυβέρνηση για το προωθούμενο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών εξαπέλυσε το ΚΚΕ, κατηγορώντας την πως «στο όνομα του εκσυγχρονισμού κρύβει όπως σε όλα τα ζητήματα την αλήθεια και επιχειρεί να αποπροσανατολίσει το λαό».

Σύμφωνα με το ΚΚΕ, η κυβέρνηση «με τις ρυθμίσεις που επιβάλει θα οδηγήσει στη μονοπώληση και τη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου σε λίγες μονοπωλιακές επιχειρήσεις και σε αδιέξοδο χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες».

Καλεί δε «όλους τους αυτοαπασχολούμενους στη μεταφορά, που παρά την επίταξη και την επιστράτευση βρίσκονται στους δρόμους, να αγωνιστούν μαζί με τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής», καθώς και «να παλέψουν για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που να εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων. Να παλέψουν για να γίνει δυνατή η κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων μεταφοράς, με δημόσιο έλεγχο και την εξασφάλιση ανθρώπινης δουλειάς, ικανοποιητικού εισοδήματος και δικαιωμάτων στους εργαζόμενους στις μεταφορές».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ