Σε βελτιωτική νομοθετική τροποποίηση με την οποία αυξάνει την εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά σε ό,τι αφορά τα βυτία προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, επιδιώκοντας να φέρει ισοδυναμία στην άυλη αξία φορτηγών και βυτίων. Δεσμεύσεις για φορολογικό, συνταξιοδοτικό, ένταξη σε ΕΣΠΑ και ΤΕΜΠΕ.
Σε βελτιωτική νομοθετική τροποποίηση με την οποία αυξάνει την εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά σε ό,τι αφορά τα βυτία προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, επιδιώκοντας να φέρει ισοδυναμία στην άυλη αξία φορτηγών και βυτίων.
Συγκεκριμένα, τα ποσά της ειδικής εισφοράς διαμορφόνται ως εξής:
- 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο.
- 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους (από 2.000 ευρώ που προβλεπόταν στο σχετικό νομοσχέδιο).
Σε ό,τι αφορά τα φορτηγά, η άυλη αξία παραμένει ως είχε.
Προβλέπεται επίσης ότι το ποσό που καταβάλλεται για τη λήψη της άδειας Φoρτηγών Δημόσιας Χρήσης, λογίζεται ως έξοδο και εκπίπτει του εισοδήματος, επιμεριζόμενο κατά το ένα τρίτο για τα επόμενα τρία χρόνια από τη λήξη της άδειας.
Με τη σειρά τους οι τρεις υφυπουργοί, Οικονομικών Δ. Κουσελάς, Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης και Ανάπτυξης Παναγιώτης Ρήγας, δεσμεύτηκαν ότι θα ικανοποιηθούν τα τρία επίμαχα αιτήματα στα οποία έχουν συμφωνήσει με το υπουργείο Υποδομών και αφορούν στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τον κλάδο, καθώς και την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΕ.
Βολές από την αντιπολίτευση
Οι παρεμβάσεις των τριών υφυπουργών προκάλεσαν την αντίδραση της αντιπολίτευσης, η οποία έκανε λόγο για παιχνίδι εντυπώσεων με αόριστες υποσχέσεις.
Πιο συγκεκριμένα, ο εισηγητής της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας δήλωσε ότι το κόμμα του υπερψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, ωστόσο θα καταψηφίσει την πλειονότητα των διατάξεων του. «Είμαστε υπέρ της σταδιακής, ελεγχόμενης απελευθέρωσης σε βάθος 10ετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κατηγόρησε ακόμη την κυβέρνηση ότι δεν έκανε διάλογο και εξαπάτησε χιλιάδες Έλληνες πολίτες τους οποίους τώρα έχει απέναντι της. «Η ΝΔ είναι υπέρ της διάχυσης ευκαιριών. Η απελευθέρωση δεν είναι πανάκεια στην ανάπτυξη όταν γίνεται βεβιασμένα και χωρίς να έχει ζυμωθεί με την ελληνική κοινωνία», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι η διευκόλυνση και η μονοπώληση λίγων μεταφορικών εταιριών και η δημιουργία καρτέλ σε βάρος των μικρομετόχων που εκβιάζονται να ενταχθούν σε ιδιωτικές εταιρίες.
Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης μίλησε για «νομοσχέδιο φερετζέ», πίσω από τον οποίο, όπως είπε, προσπαθεί να κρυφτεί η κυβέρνηση, τόνισε ότι οι Έλληνες μεταφορείς έχουν δίκαιο να ανησυχούν γιατί το κράτους τους αφήνει απροστάτευτους και επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματός του.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως σημείωσε, «δυναμιτίζει το κλίμα, ανοίγει τυφλά κοινωνικά μέτωπα, δεν δίνει όραμα, διεξόδους ή προοπτική και απαξιώνει την περιουσία των μεταφορέων».
«Το νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή μετά από μακρύ διάλογο και συνεχή διαβούλευση με τους μεταφορείς. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στη προσπάθεια που κάνει για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων δεν ωφελεί κανένα», δήλωσε, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε: «Η κυβερνητική πρωτοβουλία είναι θετική και ανταποκρίνεται στο κοινωνικό συμφέρον και στις ανάγκες μιας νέας αγοράς και δεν επιβλήθηκε από τρίτους».
Δήλωσε εξάλλου ανοικτός και σε «άλλες σοβαρές προτάσεις», διευκρινίζοντας ότι τα μόνα σημεία στα οποία δεν πρόκειται να συμπέσει η κυβέρνηση με τους μεταφορείς είναι το μεταβατικό στάδιο και το ύψος της εισφοράς.
Το σχετικό νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Κατά του νομοσχεδίου ψήφισαν ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ, ενώ επιφυλάξεις εξέφρασε ο ΛΑΟΣ.
Η συζήτηση θα συνεχιστεί την Τετάρτη το μεσημέρι με τις ακροάσεις αρμόδιων φορέων.