Τάξη στην αγορά προωθητικού δώρου επιχειρείται να μπει με τη νέα ρύθμιση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την προστασία του καταναλωτή, σύμφωνα με τοποθέτηση του υφυπουργού κ. Ντίνου Ρόβλια.
Τάξη στην αγορά προωθητικού δώρου επιχειρείται να μπει με τη νέα ρύθμιση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την προστασία του καταναλωτή, σύμφωνα με τοποθέτηση του υφυπουργού κ. Ντίνου Ρόβλια.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργου Βλάχου, ο κ. Ρόβλιας ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «στη ρύθμιση, η οποία εκκρεμεί προς εφαρμογή προβλέπεται ότι η προωθητική ενέργεια είναι κάθε ενέργεια marketing που φτάνει στον τελικό καταναλωτή και αποσκοπεί στην αύξηση των πωλήσεων ενός συγκεκριμένου προϊόντος στο σημείο λιανικής πώλησης, στο ράφι δηλαδή».
Οι προωθητικές ενέργειες, που εμπεριέχονται στην προς υλοποίηση υπουργική απόφαση, είναι οι ακόλουθες:
* Πρώτον, ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι πωλείται φθηνότερα.
* Δεύτερον, ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία εμπεριέχουσα επιπλέον ποσότητα ως δώρο για τον καταναλωτή.
* Τρίτον, μια πολυσυσκευασία αποτελούμενη από περισσότερα του ενός συσκευασμένα προϊόντα και στην οποία εμπεριέχεται και κάποια άλλη ποσότητα ως δώρο.
* Τέταρτον, ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με κάθε τρόπο ότι πωλείται μαζί με άλλο ανόμοιο προϊόν ως δώρο.
Στόχοι της ρύθμισης είναι ο καταναλωτής να έχει πλήρη γνώση του οφέλους από την προωθητική ενέργεια, να υπάρχει διαφάνεια στους όρους και στις πρακτικές της κάθε προωθητικής ενέργειας, να απλοποιηθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, οι τιμές στο ράφι να είναι καθαρές και να αποτυπώνεται το όποιο κέρδος του καταναλωτή με σαφήνεια και να αποτρέπονται οι μόνιμες προωθητικές ενέργειες ως παραπλανητικές και βέβαια να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις που παράγουν και πουλούν στην ελληνική αγορά.