Σήμερα το απόγευμα αναμένονται οι τελικές αποφάσεις των μεταφορέων σχετικά με την πρόταση του εμπορικού κόσμου της χώρας για εβδομαδιαία αναστολή των κινητοποιήσεών τους.
Σήμερα το απόγευμα αναμένονται οι τελικές αποφάσεις των μεταφορέων σχετικά με την πρόταση του εμπορικού κόσμου της χώρας για εβδομαδιαία αναστολή των κινητοποιήσεών τους.
Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα το βράδυ εκπρόσωπος του κλάδου, στη νέα συνεδρίαση των προέδρων των ομοσπονδιών συμφωνήθηκε τις αποφάσεις να τις λάβουν οι ίδιες οι ομοσπονδίες, που θα συνεδριάσουν σήμερα στις 17:00.
Στη διάρκεια της συνάντησης, σύμφωνα με πληροφορίες, διατυπώθηκαν διαφορετικές προτάσεις, με τους «σκληροπυρηνικούς» να επιμένουν σε συνέχιση των κινητοποιήσεων, με το αιτιολογικό δεν «έχουμε πλέον να χάσουμε τίποτα» και τους πιο ψύχραιμους να προτείνουν αναστολή των κινητοποιήσεων.
Ωστόσο, κανείς όμως δεν θέλησε να πάρει την ευθύνη για την οριστική απόφαση και έτσι βρέθηκε μια άλλη λύση, δηλαδή να συγκληθεί Γενική Συνέλευση και να αποφασίσει η βάση. Διευκρινίστηκε πάντως, ότι αυτή τη φορά θα στηθούν κάλπες και δεν θα ληφθεί απόφαση δια βοής, όπως την περασμένη Παρασκευή.
Νωρίτερα, οι εκπρόσωποι του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου συναντήθηκαν με τους μεταφορείς, ενώ μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης άφησαν να εννοηθεί ότι θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα που διαθέτουν για να υπερασπιστούν τις επιχειρήσεις τους.
«Θα προσφύγουμε δικαστικά κατά των μεταφορέων αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γιώργος Κασσιμάτης. «Παραιτούμαι από κάθε άλλη προσπάθεια συνεννόησης με τους μεταφορείς» τόνισε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων, κ. Βασίλης Κορκίδης.
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις άδειες ΦΔΧ
Εν τω μεταξύ,στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο παραπέμπεται η χώρα μας για τους περιορισμούς στην έκδοση αδειών οχημάτων δημοσίας χρήσεως και ιδιωτικών βυτιοφόρων.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή ζητεί από το ΔΕΕ να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων δημοσίας χρήσεως και ιδιωτικών βυτιοφόρων, ιδίως με το άρθρο 4 του νόμου 383/1976, τα άρθρα 6 και 7 του νόμου 3054/2002 με τις υπουργικές αποφάσεις περί εφαρμογής των εν λόγω νόμων, καθώς και με την επιβολή σταθερών κομίστρων (εντός ορισμένων ορίων) για τις υπηρεσίες μεταφοράς που παρέχονται από φορτηγά δημοσίας χρήσεως παραβιάζει το άρθρο 49 (πρώην 43 ΣΕΚ) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης.
«Η καθυστέρηση της Ελλάδας να απελευθερώσει την αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με αποκορύφωμα την προσφυγή σήμερα επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εναντίον της χώρας μας», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τονίζει ακόμη πως «καθένας αντιλαμβάνεται ότι στο θέμα αυτό κάθε παράταση της σημερινής κατάστασης εκθέτει την Ελλάδα» και προσθέτει πως «είναι βέβαιο ότι μετά την ψήφιση, πριν λίγες ημέρες, του σχετικού νόμου και με την επίσημη διαβίβαση του ΦΕΚ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η υπόθεση θα κλείσει θετικά για την Ελλάδα».
«Είναι φανερό ότι σε τέτοια θέματα δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για χάσιμο χρόνου», καταλήγει το Υπουργείο.
Επεισόδια
Την ίδια ώρα, νέα επεισόδια σημειώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας, αυτή τη φορά στο λιμάνι του Ικονίου, καθώς μεταφορείς προσπάθησαν και πάλι να εμποδίσουν φορτηγά να επιβιβαστούν στα πλοία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν με δυνάμεις των ΜΑΤ.
Νωρίτερα, αυτοκινητιστές από το μπλόκο της Μεταμόρφωσης συγκεντρώθηκαν έξω από το κέντρο επεξεργασίας λυμάτων εμποδίζοντας την προσέγγιση και τη είσοδο σε αυτό φορτηγών που μετέφεραν λύματα. Οι διαδηλωτές συγκρούστηκαν με δυνάμεις της αστυνομίας που έκαναν χρήση χημικών και τελικά κατάφεραν να τους απωθήσουν.
Στη διάρκεια του επεισοδίου δύο μεταφορείς -πατέρας και γιος- συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν ενώπιον του εισαγγελέα.
Ο εισαγγελέας άσκησε σε βάρος των δύο μεταφορέων ποινική δίωξη για διατάραξη κοινής ειρήνης ενώ σε βάρος του πατέρα απήγγειλε επιπλέον κατηγορίες για τα αδικήματα της αντίστασης κατά της Αρχής και της επικίνδυνης σωματικής βλάβης καθώς φέρεται να δάγκωσε στο χέρι αξιωματικό της ΕΛΑΣ.
Οι δύο κατηγορούμενοι παραπέμφθηκαν σε δίκη.
Προσφυγές στο ΣτΕ
Eν τω μεταξύ, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας κεκλεισμένων των θυρών, συζητήθηκε η αίτηση των συνδικάτων χερσαίων μεταφορών της Αθήνας και της Μακεδονίας-Θράκης που ζητούν να ανασταλεί η επίταξη των φορτηγών και βυτιοφόρων.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου τον Π. Πικραμμένο και εισηγητή της υπόθεσης τον σύμβουλο Επικρατείας Αντ. Σταθάκη άκουσε τις θέσεις του νομικού παραστάτη του Δημοσίου που υποστήριξε ότι η επίταξη των φορτηγών αυτοκινήτων έγινε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και υπεραμύνθηκε της συνταγματικότητας και της νομιμότητας της επίταξης.
Ακόμη, ο δικηγόρος του δημοσίου υποστήριξε ότι από την απεργία των φορτηγών έχει προκληθεί αδυναμία εφοδιασμού των νοσοκομείων με συνέπεια να υπάρχει κίνδυνος της ζωής των ασθενών, αλλά παράλληλα υπάρχει και πρόβλημα εφοδιασμού της αγοράς με τρόφιμα και άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης.
Αντίθετα, οι δικηγόροι των συνδικάτων τόνισαν ότι η επιστράτευση είναι αντισυνταγματική και παράνομη, καθώς πλέον των άλλων, δεν έχει ημερομηνία λήξης. Ακόμη, ανέφεραν ότι όπως χειρίζεται η κυβέρνηση το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών των φορτηγών αυτοκινήτων, χωρίς διαπραγματεύσεις, οι ιδιοκτήτες τους ζημιώνονται. Η έκδοση της απόφασης αναμένεται.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ