Σε ασφυκτικό κλοιό έχει περιέλθει η αγορά, καθώς οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων εντείνουν τα προβλήματα στην τροφοδοσία της.
Σε ασφυκτικό κλοιό έχει περιέλθει η αγορά, καθώς οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων εντείνουν τα προβλήματα στην τροφοδοσία της, με τις ελλείψεις προϊόντων να είναι πλέον εμφανείς.
Ο εμπορικός κόσμος εκπέμπει σήμα κινδύνου, έχοντας παράλληλα στραμμένα τα βλέμματα στη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιήσουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ την Τρίτη το απόγευμα και στην οποία αναμένεται να αποφασιστεί διά ψηφοφορίας το μέλλον των διεκδικήσεών τους.
Για σοβαρά προβλήματα στον ανεφοδιασμό της αγοράς έκανε λόγο ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης. Με δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, που τις προηγούμενες ημέρες είχε μεσολαβήσει για την εξομάλυνση της κατάστασης, τόνισε ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, αφού στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, παραμένουν καθηλωμένα περισσότερα από 10.000 κοντέινερ και πλέον δεν υπάρχει άλλος χώρος για να ξεφορτώσουν τα πλοία. «Αυτό μας βάζει σε άλλες περιπέτειες, μας αναγκάζει να πάμε σε άλλα λιμάνια της περιοχής και να ξεφορτώσουμε εκεί, ανεβάζοντας το κόστος της μεταφοράς», σημείωσε.
Σημαντικά προβλήματα τροφοδοσίας παρατηρούνται σύμφωνα με τον ίδιο και στα νησιά και κυρίως στις Κυκλάδες, όπου οι ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, όπως γάλα και νερό, είναι μεγάλες. Προβλήματα αντιστοίχως εντοπίζονται και στην Κρήτη, όπου μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν έλλειψη αγαθών για την εξυπηρέτηση των τουριστών.
«Η αγορά εφοδιάζεται με το σταγονόμετρο», ανέφερε ο κ. Κορκίδης και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για κερδοσκοπικά φαινόμενα, εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων.
Καλύτερη είναι η εικόνα στις αλυσίδες των μεγάλων σούπερ μάρκετ, κι αυτό γιατί -όπως εξηγεί ο Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος της ομώνυμης αλυσίδας, τα μεγάλα καταστήματα διαθέτουν δικό τους στόλο φορτηγών και αποθήκες, οπότε και ο εφοδιασμός τους γίνεται ομαλά, χωρίς να παρατηρούνται ελλείψεις. Ωστόσο, σημείωσε ότι τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, που χρησιμοποιούν για τις μεταφορές τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, αντιμετωπίζουν προβλήματα με ελλείψεις προϊόντων.
Την ανησυχία του εξέφρασε και ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), κ. Αντώνιος Ζαΐρης, ο οποίος υπογράμμισε ότι η κατάσταση στην αγορά τείνει να εξελιχθεί εκτός ελέγχου, «εξαιτίας της μεσοσταθμικής μείωσης των πωλήσεων κατά 15%. Αν –όπως είπε εξάλλου- προστεθεί και η πτώση των πωλήσεων κατά 15%, εξαιτίας της κρίσης, «τότε μιλάμε για μια συνολική ζημιά της τάξης του 30%».«Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ζημιώνονται οι πολίτες και όχι η κυβέρνηση», πρόσθεσε ο κ. Ζαΐρης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ