Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2010 20:40

Ψηφίστηκε η τροπολογία για τους μεταφορείς

Με την κυβέρνηση να δέχεται τα πυρά σύσσωμης της αντιπολίτευσης, υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών η τροπολογία με την οποία όσοι μεταφορείς αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης, με την οποία, όσοι μεταφορείς αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Πιο αναλυτικά, προβλέπεται πως τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών όποιος, ενώ τελεί υπό καθεστώς επίταξης προσωπικών υπηρεσιών, ή είναι ιδιοκτήτης, ή νομέας, ή χρήστης πράγματος που έχει επιταχθεί, αρνείται να συμμορφωθεί, ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη. Σε περίπτωση που η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατΆ εξακολούθηση, ο υπαίτιος τιμωρείται με ποινή κάθειρξης.

¶ρνηση συμμόρφωσης συνιστά η μη εκτέλεση συγκεκριμένης εντολής του αρμόδιου δημόσιου οργάνου, η μη εκτέλεση μεταφορικού ή άλλου έργου, κατά το συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονομίας, η εγκατάλειψη του επιταγμένου πράγματος ή η χρησιμοποίησή του για την παρακώλυση των συγκοινωνιών, ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης.

(Η άρνηση συμμόρφωσης διαπιστώνεται αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα ή μετά από αναφορά του αρμόδιου υπουργού, ή όποιου έχει έννομο συμφέρον).

Εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόμενα πραγματικά περιστατικά, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μπορεί να αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος ή η άδεια δημόσιας χρήσης του πράγματος.

Ακόμη, σε περίπτωση έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού μπορεί να ανατίθεται η άσκηση δημόσιας ή κοινωφελούς υπηρεσίας, ή δραστηριότητας δημόσιας χρήσης σε οχήματα μηχανήματα ή άλλα μέσα ιδιωτικής χρήσης.

Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση

Την τροπολογία καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, καταγγέλλοντας τόσο τη διαδικασία εισαγωγής της με την διαδικασία του κατεπείγοντος, μαζί με το νομοσχέδιο για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, όσο και την ουσία της. Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησε πριν την ψηφοφορία. Έντονες επιφυλάξεις, εξέφρασε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τόνια Αντωνίου, καλώντας την κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα με διάλογο.

Διευκρινίζοντας το σκεπτικό της κυβέρνησης, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης, ανέφερε πως, «παρά τον έντονο διάλογο και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση υπήρξε εξαιρετικά προσεκτική και δεν σκέφτηκε ποινικές όψεις από τις συνέπειες της επίταξης, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, εξακολουθούν να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους, κρατούν εν αχρησία τα επιταγμένα μέσα και οχήματα, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς». Η τροπολογία, υπήρξε αναγκαία, καθώς «αν ενεργοποιήσουμε τις πεπαλαιωμένες διατάξεις που ισχύουν από την περίοδο της δικτατορίας, θα υπάρξει ένα εμπόδιο γραφειοκρατικών διαδικασιών και για μερικές εβδομάδες ακόμη, δεν θα υπάρχει ποινική ευθύνη, την ώρα που παραβιάζονται υποχρεώσεις που συνδέονται με την επίταξη» πρόσθεσε.

«Κάθετα αντίθετη» δήλωσε η Νέα Δημοκρατία δια του εισηγητή της Θ. Καράογλου, ο οποίος έκανε λόγο για «απαράδεκτη τροπολογία»: «Οι αυτοκινητιστές δεν είναι αλήτες ή περιθωριακοί, αλλά απελπισμένοι άνθρωποι που ψάχνουν να βρουν το δίκιο τους. Με την κοινωνική έκρηξη που επιδιώκει η κυβέρνηση, δεν θα πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να γίνει διάλογος...» υποστήριξε ο βουλευτής.

«Σήμερα νοιώθω ντροπή» παρατήρησε ο και κ. Γ. Τραγάκης (ΝΔ). «Λέτε με τιμή, ότι μία τροπολογία που δημεύει τις περιουσίες των ανθρώπων και τους οδηγεί στη φυλακή, κατατίθεται 24 ώρες πριν την ένταξή της στο νομοσχέδιο;».

Ανάλογη ήταν η αντίδραση και του εκπρόσωπου του ΛΑΟΣ Κωστή Αϊβαλιώτη: «Πάμε σε καταστάσεις, όπου όποιος διαμαρτύρεται θα φυλακίζεται. Να αποσύρετε την τροπολογία, που είναι απαράδεκτη, τόσο επί της ουσίας όσο και στη διαδικασία εισαγωγής της σε άσχετο νομοσχέδιο».

Και ο κ. ¶γγελος Τζέκης από το ΚΚΕ υποστήριξε πως «με την παρούσα τροπολογία, η κυβέρνηση προχωρά σε αντιδημοκρατικές, επικίνδυνες ατραπούς». «Πρόκειται για επιχείρηση κλιμάκωσης που προσπαθεί να τρομοκρατήσει το λαό, όπως έγινε με τους ναυτεργάτες» συμπλήρωσε.

«Πρόβα τζενεράλε για γενικευμένη εφαρμογή» διέκρινε στην τροπολογία ο Δ. Παπαδημούλης (ΣΥΡΙΖΑ), ο οποίος επέκρινε και τον υπουργό προσωπικά: «Σας άκουσα έκπληκτος να κατακρίνατε τις διατάξεις της δικτατορίας ως γραφειοκρατικές. Διεκδικείτε λιγότερη γραφειοκρατία στις ρυθμίσεις της δικτατορίας;»

Εντονότατες επιφυλάξεις εξέφρασε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τόνια Αντωνίου, εκτιμώντας πως η τροπολογία «μόνο λάδι στη φωτιά θα ρίξει και δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα». Και, απέναντι στις αναφορές του υφυπουργού Οικονομικών, Δ. Κουσελά, πως η κυβέρνηση δεν μπορεί να αγοράσει την άδεια των αυτοκινητιστών όπως εκείνοι ζητούν, παρά μονάχα ποσοστά από 38% μέχρι 58%, η βουλευτής κάλεσε την κυβέρνηση να αναλογιστεί, «πόσο ήταν το κόστος από την ρύθμιση που ζητούν οι αυτοκινητιστές και πόσα χάνει η ελληνική οικονομία κάθε μέρα».

Παίρνοντας και πάλι το λόγο, ο κ. Καστανίδης υπεραμύνθηκε των ενεργειών της κυβέρνησης:

«Το δημοκρατικό όριο έχει εξαντληθεί στη συνεννόηση. Η κυβέρνηση ψήφισε ένα νομοσχέδιο, φρόντισε όσο μπορούσε να εξετάσει πτυχές των αιτημάτων, πιθανότατα δεν ικανοποίησε τους αυτοκινητιστές, έφτασε στα όριά της, κι οι αυτοκινητιστές θέλουν και άλλα. Κάποια στιγμή, πρέπει κάποιος να πάρει μια τελική απόφαση» ανέφερε ο κος Καστανίδης. Εξάλλου, «στεναχωριέμαι πάρα πολύ, που στην Μαλακάσα μπορεί να αποδειχθεί πυροβολισμός και που στη Μάνδρα και στην Καβάλα, αυτοκινητιστές προκάλεσαν σωματικές βλάβες σε συναδέλφους τους. Δεν απηχούν την άποψη της πλειοψηφίας, αλλά έστω και κατ’ εξαίρεση, έχουν προκαλέσει καθεστώς φοβίας…».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ