Μάχη για την επικράτηση του πιο «πράσινου» θεωρείται από πολλούς το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, που ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό στις 2 Οκτωβρίου.
Μάχη για την επικράτηση του πιο «πράσινου» θεωρείται από πολλούς το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, που ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό στις 2 Οκτωβρίου.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναμετρηθούν με γνώμονα την εμφάνιση αλλά κυρίως την απόδοση των ηλεκτροκίνητων και υβριδικών οχημάτων που θα παρουσιάσουν.
Η Peugeot-Citroen ποντάρει στο 3008 Hybrid 4, το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα. Με απόδοση 163 ίππων στα δύο λίτρα, θα υποστηρίζει τους μπροστινούς τροχούς και θα συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 37 ίππων για τους πίσω τροχούς. Η τιμή του οχήματος, που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2011, θα ξεκινά από τις 30.000 ευρώ, μια διαφορά της τάξεως των 7.500 ευρώ σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι πελάτες θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για τα ντίζελ υβριδικά γιατί η διαφορά της τιμής δικαιολογείται από τη λειτουργικότητα και την αποδοτικότητα καυσίμων», δήλωσε στο Bloomberg ο διευθυντής παραγωγής του ομίλου Βενσάν Μπεσόν.
Ο έτερος γαλλικός όμιλος Renault θα παρουσιάσει τέσσερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα –ένα sedan, ένα mini, ένα αυτοκίνητο πόλης κι ένα μικρό βαν- μέσα στην επόμενη διετία. Το μεγάλο στοίχημα: να προσφέρει το sedan “Fluence” σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα. Στη «μάχη» για το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που θα προσελκύσει τα περισσότερα βλέμματα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου έχουν ριχτεί Mitsubishi, Mercedes, Tesla κ.α.
Υπάρχουν ωστόσο και εκείνοι που δεν επενδύουν στα ντιζελοκίνητα ή στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Η Toyota για παράδειγμα, θεωρώντας οικονομικά ασύμφορη για την ίδια τη στροφή σε ακριβούς κινητήρες ντίζελ, θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο υβριδικού αυτοκινήτου πόλης, το οποίο αναμένεται να βγει στην αγορά το 2012.
Σημειώνεται πως η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει κίνητρα για την αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία περιλαμβάνουν επιδότηση ύψους έως και 3.800 ευρώ. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επιδοτείται μεταξύ άλλων σε Βρετανία, ΗΠΑ και Κίνα, ενώ αντίστοιχο αίτημα έχουν απευθύνει προς την κυβέρνηση της χώρας τους και οι γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Πάντως οι περισσότεροι ειδικοί εκτιμούν πως θα χρειαστούν ακόμη και 20 χρόνια προκειμένου τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να γίνουν ο κανόνας, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών, αλλά και του υψηλού κόστους.