Το στίγμα των αλλαγών στον τρόπο προσέγγισης της Ελλάδας με τις τουριστικές αγορές, αλλά των δράσεων προβολής της χώρας στο εξωτερικό έδωσε από το βήμα του Συνεδρίου του ΣΕΤΕ ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνος.
Το στίγμα των αλλαγών που προωθούνται στον τρόπο προσέγγισης της Ελλάδας με τις τουριστικές αγορές, αλλά των δράσεων προβολής της χώρας στο εξωτερικό έδωσε από το βήμα του Συνεδρίου του ΣΕΤΕ ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνος.
Όπως σημείωσε ο υπουργός, με αφετηρία το Νοέμβριο η Ελλάδα ξεκινάει τη διαφημιστική της εκστρατεία, όχι όμως με σποτάκια ως εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού, αλλά με μια προσπάθεια ανάδειξης της χώρας που θα εξελίσσεται μέσα στον χρόνο ανάλογα με το πότε μπαίνει μια αγορά στο παιχνίδι των κρατήσεων.
Οι δράσεις που πρέπει να προκύψουν για να ενισχύσουμε τον ελληνικό τουρισμό αφορούν και σε κάθε αγορά ξεχωριστά, εξήγησε ο κ. Γερουλάνος και τόνισε: «για πρώτη φορά μέσα από την γνώση που έχουμε συλλέξει όλοι μαζί μπορούμε να προσεγγίσουμε την αγορά που θέλουμε με εξειδικευμένα μηνύματα, εξειδικευμένα μέσα και εξειδικευμένους συνεργάτες όπως tour operators και δημοσιογράφους».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το όχημα για την κατάκτηση αυτού του στόχου είναι το διαδίκτυο με τα σύγχρονα εργαλεία που το διέπουν. «Για κάποιους μπορεί να μην έχει γίνει αυτό αντιληπτό αλλά το διαδίκτυο και το λεγόμενο «word of mouth» μέσα από τα κοινωνικά μέσα είναι το πεδίο που πρέπει άμεσα να κατακτηθεί» επεσήμανε.
Ο κ. Γερουλάνος παρουσίασε επίσης τρία προγράμματα που θα πλαισιώσουν τις δράσεις τουριστικής προβολής της Ελλάδας. Το πρώτο αφορά στην η ανάπτυξη του περιεχομένου των 90 εμπειριών, ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε όλη την Ελλάδα με εμπειρίες που μπορούν να αναδειχθούν ως ολοκληρωμένα τουριστικά προϊόντα, με το διαγωνισμό να έχει ήδη προκηρυχθεί.
Το δεύτερο πρόγραμμα αφορά την προβολή της Θεσσαλονίκης και φέρει την ονομασία «Σταυροδρόμι Πολιτισμών», ενώ το τρίτο είναι ένα πρόγραμμα που θα προβάλει όλες τις δραστηριότητες που συμβαίνουν σήμερα στην Αθήνα.
Αναφερόμενος στην απορροφητικότητα των κονδυλίων μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, ο υπουργός υπογράμμισε ότι το ΕΣΠΑ του τουρισμού είναι κοντά σε αυτό του πολιτισμού που έχει βραβευτεί για την αποτελεσματικότητά του. Ήδη, τόνισε, 6 εκατομμύρια έχουν πάει σε έργα υποδομής.
Σημείωσε επίσης ότι στις 15 Νοεμβρίου προκηρύσσεται το πρόγραμμα πράσινος τουρισμός ύψους 30 εκατομμυρίων. Παράλληλα, τον Οκτώβριο μπαίνει σε διαβούλευση το πρόγραμμα Εναλλακτικός Τουρισμός ύψους 28 εκατομμυρίων και τον Δεκέμβριο ξεκινούν οι υποβολές αιτήσεων. Όπως πρόσθεσε εξάλλου τα προγράμματα Εκσυγχρονίζομαι και Συνεργάζομαι, μια συνολική επένδυση που θα ξεπεράσει τα 120 εκατομμύρια, θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Σε ό,τι αφορά στα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι «εκεί που η παρουσία μας είναι αναποτελεσματική θα κλείσουμε τα γραφεία μας», ενώ – όπως είπε- «εκεί που αφορά στην προβολή της Ελλάδας θα αφήσουμε λίγο προσωπικό το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί στην Πρεσβεία, στα γραφεία τύπου ή ακόμη και στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού».