Η τιμή του δείκτη «Economic Sentiment Indicator» της Αλβανίας στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 διαμορφώθηκε στο επίπεδο των 102,3 μονάδων, καταγράφοντας αύξηση κατά 8,4 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ανακοίνωσε η κεντρική τράπεζα της χώρας (η οποία φέρει και την ευθύνη για τον υπολογισμό του).
Η τιμή του δείκτη «Economic Sentiment Indicator» της Αλβανίας στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 διαμορφώθηκε στο επίπεδο των 102,3 μονάδων, καταγράφοντας αύξηση κατά 8,4 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ανακοίνωσε η κεντρική τράπεζα της χώρας (η οποία φέρει και την ευθύνη για τον υπολογισμό του).
Η αύξηση της τιμής του δείκτη τροφοδοτήθηκε από την βελτίωση των εκτιμήσεων και των προσδοκιών τόσο στον τομέα των επιχειρήσεων (βιομηχανία, κατασκευές, υπηρεσίες) όσο και στον τομέα των νοικοκυριών (καταναλωτές).
Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του συστατικού δείκτη του επιχειρηματικού κλίματος στη βιομηχανία αυξήθηκε κατά 0,9 μονάδες, κυρίως εξαιτίας της υποχώρησης των αρνητικών εκτιμήσεων αναφορικά με τις προοπτικές ανάπτυξης της απασχόλησης στον κλάδο. Ωστόσο, η αύξηση των αποθεμάτων έτοιμων προϊόντων άσκησε αρνητική επίδραση στην τιμή του δείκτη, ενώ ο βαθμός αξιοποίησης του εγκατεστημένου παραγωγικού δυναμικού του κλάδου αυξήθηκε στο 69%.
Παράλληλα, η αύξηση του δείκτη του επιχειρηματικού κλίματος στις κατασκευές κατά 3,7% στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 οφείλεται τόσο στη βελτίωση των εκτιμήσεων της ζήτησης, όσο και στην υποχώρηση των αρνητικών εκτιμήσεων αναφορικά με τις προοπτικές ανάπτυξης της παραγωγής και της απασχόλησης. Τέλος, η τιμή του σχετικού συστατικού δείκτη στον κλάδο των υπηρεσιών ενισχύθηκε κατά 3,7% και για πρώτη φορά από το τελευταίο τρίμηνο του 2008 και μετά διαμορφώθηκε σε υψηλότερο από το μακροπρόθεσμο μέσο επίπεδό του.
Εξάλλου, στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 η τιμή του Δείκτη Εμπιστοσύνη Καταναλωτών αυξήθηκε κατά 6,3 μονάδες διακόπτοντας την καθοδική τροχιά που ακολουθούσε από το δεύτερο τρίμηνο του 2009 και μετά.
Balkan Markets Daily