Μέχρι σήμερα, ο κολοσός των online αγορών Amazon υποσχόταν στους ανυπόμονους πελάτες του παράδοση των παραγγελιών τους την επομένη της αγοράς.
Μέχρι σήμερα, ο κολοσός των online αγορών Amazon υποσχόταν στους ανυπόμονους πελάτες του παράδοση των παραγγελιών τους την επομένη της αγοράς.
Σύντομα, αυτή η πολιτική ενδέχεται να αλλάξει και μάλιστα οι πελάτες δεν αποκλείεται να πληρώνουν περισσότερα για να λαμβάνουν την παραγγελία τους αργότερα, έχοντας όμως την... οικολογική τους συνείδηση καθαρή.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα για θέματα τεχνολογίας TechFlash, η Amazon.com, εξασφάλισε πατέντα για «περιβαλλοντικές ηλεκτρονικές συναλλαγές» που περιλαμβάνει τις επιλογές της «φιλικής προς το περιβάλλον αποστολής» των προϊόντων και της «φιλικής προς το περιβάλλον συσκευασίας» ή ένα συνδυασμό τους. Επιπλέον, οι πελάτες θα μπορούν να υπολογίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αποστολής των παραγγελιών τους και να αγοράζουν επί τόπου τους ρύπους που παρήχθησαν ώστε αυτή να καταστεί εφικτή. ¶γνωστο βέβαια παραμένει πώς ο όμιλος σκοπεύει να αξιοποιεί τα χρήματα που θα εισρέουν στα ταμεία του, εάν κάτι τέτοιο υλοποιηθεί.
Τι σημαίνει όμως «οικολογικές αποστολές»; Μεταξύ άλλων, η Amazon θα μπορούσε να χρησιμοποιεί υβριδικά οχήματα για την εκτέλεσή τους ή να επιλέγει λιγότερο πολυσύχναστες διαδρομές. Σύμφωνα με το άρθρο που επικαλείται την περιγραφή της ευρεσιτεχνίας, οι πελάτες θα μπορούν επίσης να επιλέγουν μικρότερη συσκευασία για την παραγγελία τους ή μία συσκευασία για πολλά προϊόντα. Επιπλέον, κάποιες συσκευασίες θα παράγονται από δένδρα που καλλιεργούνται ειδικά γιΆ αυτό το σκοπό ή θα κατασκευάζονται σε εγκαταστάσεις τροφοδοτούμενες με ηλεκτρικό ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή ή η αιολική.
«Πράσινες» πρωτοβουλίες από την Amazon.com
Αν και δεν έχει επιβεβαιώσει ότι προτίθεται να εφαρμόσει πρόγραμμα οικολογικών αποστολών, αυτή δε θα ήταν η πρώτη «πράσινη» πρωτοβουλία του αμερικανικού ομίλου. Από το 2008, η Amazon.com συμφώνησε με αρκετές εταιρείες παιχνιδιών και μεγάλους ομίλους τεχνολογίας να πετάξει τα σκληρά πλαστικά κουτιά των προϊόντων τους και να τα στέλνει στα δικά της κουτιά, έτσι ώστε από τη μία να περιοριστούν τα απορρίματα κι από την άλλη να μην ταλαιπωρούνται οι παραλήπτες προσπαθώντας να ανοίξουν τις σφραγισμένες πλαστικές συσκευασίες. Ο όμιλος υποστηρίζει ότι τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι 100% ανακυκλώσιμα και μη τοξικά. Παράλληλα, έχει αναπτύξει λογισμικό που καθορίζει το σωστό μέγεθος συσκευασίας για κάθε προϊόν, με στόχο τη μείωση των απορριμάτων και του κόστους μεταφοράς.
Εκατοντάδες υπάλληλοι του ομίλου, στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό μετέχουν σε ομάδες, στο πλαίσιο των οποίων προτείνουν μέτρα με στόχο η Amazon να γίνει πιο «πράσινη». Με πρωτοβουλία τους π.χ. εγκαταστάθηκαν χρονοδιακόπτες ώστε τα μηχανήματα να σταματούν να λειτουργούν όταν είναι ανενεργά, ενώ αγοράστηκαν ειδικοί γερανοί που επιτρέπουν τη φόρτωση διπλάσιων δεμάτων στα φορτηγάκια του ομίλου, με αποτέλεσμα να γίνονται λιγότερες διαδρομές και να εξοικονομείται τεράστια ποσότητα καυσίμων.
Τέλος, τον περασμένο Απρίλιο εγκαινιάστηκε το «πράσινο» αρχηγείο της Amazon στο Σιάτλ, που αποτελείται από δέκα κτήρια «φιλικά προς το περιβάλλον», καθώς πληρούν όλες τις σχετικές προδιαγραφές, ενώ «πράσινες» βελτιώσεις πραγματοποιούντα στις εγκαταστάσεις της ανά τον κόσμο.