Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2010 14:26

Χαμηλή η εκτίμηση των Ευρωπαίων για την αγορά επενδύσεων, ακινήτων και διαδικτύου

Η αγορά επενδύσεων, οι υπηρεσίες που αφορούν ακίνητα και η παροχή υπηρεσιών διαδικτύου είναι οι τρεις κλάδοι που βρίσκονται πιο χαμηλά στην εκτίμηση των καταναλωτών στην Ε.Ε., ενώ αντίθετα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης που διατηρούν για αγαθά και υπηρεσίες πολιτισμού.

Η αγορά επενδύσεων, οι υπηρεσίες που αφορούν ακίνητα και η παροχή υπηρεσιών διαδικτύου είναι οι τρεις κλάδοι που βρίσκονται πιο χαμηλά στην εκτίμηση των καταναλωτών στην Ε.Ε., ενώ αντίθετα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης που διατηρούν για αγαθά και υπηρεσίες πολιτισμού.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από τον πίνακα αποτελεσμάτων για τις καταναλωτικές αγορές που δημοσιεύτηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Ενωση για το φθινόπωρο του 2010 και ο οποίος ταξινομεί τις συγκεκριμένους κλάδους, εξετάζοντας δείκτες όπως η συγκρισιμότητα, η εμπιστοσύνη ή καταγγελίες των καταναλωτών, η ικανοποίηση, η ευκολία αλλαγής φορέα παροχής, οι τιμές κτλ.

Μεταξύ των αγορών εμπορευμάτων, τη χαμηλότερη επίδοση είχαν η αγορά «μεταχειρισμένων αυτοκινήτων», η «ένδυση και η υπόδηση» και η αγορά κρέατος. Στην άλλη άκρη του φάσματος, οι αεροπορικές εταιρείες εμφανίζουν καλά αποτελέσματα παρά τις αναστατώσεις που προκλήθηκαν την άνοιξη του 2010, ενώ η αγορά των «βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων» καθώς και οι «πολιτιστικές και ψυχαγωγικές υπηρεσίες» συγκαταλέγονται μεταξύ των αγορών με την καλύτερη βαθμολογία.

Σκοπός της ταξινόμηση είναι να εντοπιστούν οι αγορές που εμφανίζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο δυσλειτουργίας, για μελέτες παρακολούθησης, οι οποίες θα αναλύσουν σε βάθος τα προβλήματα και θα εντοπίσουν τις λύσεις που μπορούν να δοθούν με τη χάραξη σχετικής πολιτικής. Για πρώτη φορά, ο πίνακας αποτελεσμάτων αξιολογεί μάλιστα 50 διαφορετικές αγορές – από τα τρόφιμα και τις οικιακές συσκευές έως την επισκευή αυτοκινήτων – σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

«Η μεγάλη υπόσχεση της ενιαίας αγοράς είναι αυτό που μπορεί να κάνει για τους καταναλωτές, όσον αφορά τη μείωση των τιμών, την μεγαλύτερη προσφορά, τη διαφάνεια και την ικανοποίηση. Χάρη στον πίνακα αποτελεσμάτων μπορούμε να εντοπίσουμε τις αγορές εκείνες στις οποίες δεν φαίνεται να συμβαίνει κάτι τέτοιο», ανέφερε σχολιάζοντας τα συμπεράσματα του πίνακα ο Επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για θέματα υγείας και καταναλωτικής πολιτικής, κ. John Dalli.