Θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθιστώντας τα πολύ πιο φιλικά προς το μέσο χρήστη, μειώνοντας δραστικά το μέγεθος της –ακριβής- μπαταρίας τους και επιτρέποντας τη μαζική υιοθέτησή τους.
Θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθιστώντας τα πολύ πιο φιλικά προς το μέσο χρήστη, μειώνοντας δραστικά το μέγεθος της –ακριβής- μπαταρίας τους και επιτρέποντας τη μαζική υιοθέτησή τους.
Ο λόγος για τη νέα τεχνολογία ασύρματης φόρτισης, την οποία ανέπτυξε ο βρετανικός start-up όμιλος HaloIPT, που ειδικεύεται στον κλάδο των μεταφορών.
Η τεχνολογία ΙΡΤ (Inductive Power Transfer) επιτρέπει στα αυτοκίνητα που έχουν ενσωματωμένο έναν ειδικό πομπό να φορτίζονται αυτόματα, ενώ βρίσκονται σταθμευμένα πάνω από πομπούς «θαμμένους» στο έδαφος. Οι πομποί αυτοί σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να λειτουργούν κάτω από την άσφαλτο ή ακόμη και βυθισμένοι στο νερό ή καλυμμένοι από χιόνι και πάγο. Οι χρήστες δεν είναι απαραίτητο να έχουν σταθμεύσει τα αυτοκίνητά τους ακριβώς πάνω από τους πομπούς, οι οποίοι θα μπορούν να φορτίζουν πάσης φύσεως ηλεκτρικό όχημα, από μικρά αυτοκίνητα πόλης έως φορτηγά και λεωφορεία.
Ο όμιλος σε συνεργασία με την Electric Car Corporation ήδη πραγματοποιούν επιδείξεις του συστήματος στο Λονδίνο, αποσκοπώντας σε συνεργασίες που θα επιτρέψουν την ενσωμάτωσή του στις οδικές υποδομές. Απώτερος στόχος, φυσικά, τα οχήματα να μπορούν να φορτίζονται εν κινήσει, κάτι που θα μπορούσε να επιλύσει μια για πάντα το πρόβλημα της εμβέλειας που αντιμετωπίζουν σήμερα.
Παράλληλα, το σύστημα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να διευκολύνει τη σύνδεση του οχήματος με το ηλεκτρικό δίκτυο, μια διαδικασία γνωστή και ως V2G. Με άλλα λόγια, ο οδηγός θα μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητό του τη νύχτα, όταν οι χρεώσεις είναι χαμηλότερες, και να διοχετεύει την επιπλέον ενέργεια στο δίκτυο κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου –δυνητικά πάντα- να... κερδίσει από το αυτοκίνητό του.
«Είναι όπως η στροφή στα κινητά τηλέφωνα και στο WiFi», λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Δρ. ¶ντονι Τόμσον. «Καθιστούμε ευκολότερη και ασφαλέστερη τη χρήση και τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχοντας ως προτεραιότητα τη διατήρηση της τιμής των οχημάτων αυτών στα ίδια επίπεδα».
Η HaloIPT κάνει δοκιμές σε πρωτότυπα του συστήματος, ενώ στην επόμενη φάση, θα την προσαρμόσει ώστε να χρησιμοποιείται σε στόλους ηλεκτρικών οχημάτων.