Σε μεγαλύτερη ύφεση βυθίστηκε ο εγχώριος μεταποιητικός κλάδος τον Οκτώβριο, με την παραγωγή, την απασχόληση και τις νέες παραγγελίες να υποχωρούν με ταχύτερους ρυθμούς, όπως προκύπτει από τη μηνιαία έρευνα της Markit.
Σε μεγαλύτερη ύφεση βυθίστηκε ο εγχώριος μεταποιητικός κλάδος τον Οκτώβριο, με την παραγωγή, την απασχόληση και τις νέες παραγγελίες να υποχωρούν με ταχύτερους ρυθμούς, όπως προκύπτει από τη μηνιαία έρευνα της Markit.
Ειδικότερα, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) υποχώρησε στις 43,6 μονάδες τον Οκτώβριο από 44,7 μονάδες τον Σεπτέμβριο, παραμένοντας σταθερά χαμηλότερα από τις 50 μονάδες που διαχωρίζουν τη συρρίκνωση από την επέκταση.
Οι εισερχόμενες νέες παραγγελίες μειώθηκαν για 14o συνεχή μήνα, λόγω των πρόσφατων απεργιακών κινητοποιήσεων, των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και της χαμηλής ζήτησης στην Ελλάδα.
Όπως επισημαίνει η Markit, η ελληνική οικονομία παραμένει σε ύφεση για δεύτερη συνεχή χρονιά εξαιτίας των μέτρων λιτότητας και των δυσμενών χρηματοπιστωτικών συνθηκών. Σύμφωνα με τους αναλυτές και την Τράπεζα της Ελλάδος, η οικονομία θα συρρικνωθεί με ρυθμό 4% περίπου φέτος έναντι 2% πέρυσι. Τα στοιχεία υπέδειξαν ότι η εντονότερη επιδείνωση της εγχώριας ζήτησης συνέτεινε στην απότομη συρρίκνωση του συνόλου των νέων εργασιών.
«Οι απεργιακές κινητοποιήσεις εξακολούθησαν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον ήδη πολιορκημένο μεταποιητικό τομέα της Ελλάδας κατά το ξεκίνημα του τετάρτου τριμήνου, αυτή τη φορά με τη μορφή της απεργίας των μεταφορέων», τονίζει η Gemma Wallace, οικονομολόγος της Markit.
«Παρότι οι απεργίες έχουν ήδη λήξει, οι διαρκείς επιπτώσεις έγιναν αισθητές μέσω των χαμένων παραγγελιών, του υψηλότερου κόστους μεταφορών και των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των προμηθειών.»
Όμως, και η απασχόληση στον μεταποιητικό τομέα κατέγραψε νέα μείωση τον Οκτώβριο με ποσοστό μεγαλύτερο του 18% των μελών του πάνελ να αναφέρει περικοπές των θέσεων εργασίας ως αποτέλεσμα του χαμηλού φόρτου εργασίας και του αυξανόμενου κόστους. Οι τιμές εκροών μειώθηκαν με έντονο ρυθμό για εικοστό πέμπτο συνεχή μήνα, καθώς οι Έλληνες κατασκευαστές δεν μπόρεσαν να αυξήσουν τις τιμές χρεώσεων τον Οκτώβριο λόγω της αδύναμης ζήτησης και του έντονου ανταγωνισμού.