Πτωτικά, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, προβλέπεται να κινηθούν τα μεγέθη της εγχώριας αγοράς συσκευών κινητής τηλεφωνίας το 2010, σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP.
Πτωτικά, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, προβλέπεται να κινηθούν τα μεγέθη της εγχώριας αγοράς συσκευών κινητής τηλεφωνίας το 2010, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μελέτης που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.
Όπως τονίζει η ICAP, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία φαίνεται ότι επηρεάζει και την εξεταζόμενη αγορά. Για τα προσεχή έτη, η ζήτηση και η περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς θα εξαρτηθούν, σε μεγάλο βαθμό, από τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν.
Την περίοδο 2007-2009 η εξέλιξη της εγχώριας αγοράς συσκευών κινητής τηλεφωνίας ήταν ελαφρώς ανοδική (σε αξία πωλήσεων), με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1%. Ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων (σε τεμάχια) την ίδια περίοδο ήταν υψηλότερος (3,3%).
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, από το 2009 και μετά, παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση για «έξυπνα κινητά» (smartphones), καθώς στο καταναλωτικό κοινό έχουν δημιουργηθεί νέες ανάγκες οι οποίες αφορούν τις υπηρεσίες των εν λόγω κινητών.
Από τη χρηματοοικονομική ανάλυση που πραγματοποίησε η ICAP σε δείγμα 6 επιχειρήσεων, προκύπτει ότι οι συνολικές πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 7,4% το 2008. Το ίδιο περίπου ποσοστό μείωσης (7,6%) εμφάνισε και το συνολικό μικτό κέρδος, γεγονός που οδήγησε στη μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων κατά 33,5%.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το σύνολο των λοιπών λειτουργικών εξόδων δεν παρουσίασε αξιόλογη μεταβολή το 2008/2007 (οριακή αύξηση 0,6%). Τα παραπάνω οδήγησαν στη μείωση των συνολικών καθαρών κερδών (προ φόρου) κατά 33,8%. Τα κέρδη EBITDA επίσης μειώθηκαν κατά 27,2%.