Προσπάθειες να βρουν την πλέον ενδεδειγμένη λύση αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση της Aegean Airlines και της Olympic Air καταβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε., σύμφωνα με τον ευρωπαίο επίτροπο για θέματα ανταγωνισμού Χ. Αλμούνια.
Προσπάθειες να βρουν την πλέον ενδεδειγμένη λύση αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση της Aegean Airlines και της Olympic Air καταβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε., προτού επικυρώσουν την συμφωνία, σύμφωνα με τον ευρωπαίο επίτροπο για θέματα ανταγωνισμού.
«Εντοπίζουμε κάποιες δυσκολίες, είμαστε σε επαφή με τις εμπλεκόμενες πλευρές, έχουμε ακόμα χρόνο για την εξεύρεση ικανοποιητικής λύσης. Επεξεργαζόμαστε την τελική μας απόφαση σε στενή συνεργασία με τα εμπλεκόμενα μέρη για να βρούμε μια επαρκή λύση», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Χοακίν Αλμούνια.
Η Κομισιόν θα πρέπει να έχει αποφασίσει αν εγκρίνει τη συγχώνευση μεταξύ της Οlympic Air και της Aegean Airlines μέχρι τις 12 Ιανουαρίου.
Τον περασμένο μήνα ο κ. Αλμούνια είχε προειδοποιήσει ότι υπάρχουν σημαντικές δυσκολίες εξαιτίας της κυριαρχίας των δύο εταιρειών στην ελληνική εσωτερική αγορά.
Συγκεκριμένα, σε ομιλία του σε συνέδριο στις Βρυξέλλες για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ανταγωνισμού, ο Ισπανός Επίτροπος έκανε ειδική αναφορά στις δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες επισημαίνοντας ότι η γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της Κομισιόν βρίσκεται στη δεύτερη φάση της έρευνας σε βάθος, που ξεκίνησε στις 30 Ιουλίου.
Πρόσθεσε δε ότι οι μεγάλες δυσκολίες για την έγκριση της συγχώνευσης έγκειται στο γεγονός ότι οι δύο εταιρείες ελέγχουν σχεδόν ολόκληρη την ελληνική αγορά.
Ενδεικτικό της δυσκολίας που παρουσιάσει ο φάκελος της συγχώνευσης των δύο ελληνικών εταιρειών από πλευράς ανταγωνισμού, είναι και το γεγονός ότι καθυστερεί η λήψη απόφασης, δεδομένου ότι στις 30 Ιουλίου, όταν η Επιτροπή ανακοίνωσε την έρευνα σε βάθος, έχει θέσει ως προθεσμία ολοκλήρωσης της εξέτασης τις 90 εργάσιμες ημέρες, δηλαδή την 7η Δεκεμβρίου 2010.
Την 30ή Ιουλίου η Επιτροπή ανέφερε στην ανακοίνωσή της ότι η αρχική έρευνα που είχε κάνει κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προτεινόμενη συγκέντρωση θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς και ίσως σε μονοπωλιακή θέση σε πολλές εσωτερικές διαδρομές στην Ελλάδα, καθώς και σε διάφορες διεθνείς διαδρομές.